سازمان سنجش وابسته به وزارت علوم: نهادهای امنیتی با ادامه تحصیل شما مخالفت کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پنج سال بعد از گذشت اخراج آرش صادقی، فعال دانشجوی و مدنی از دانشگاه علامه طباطبایی، مسئولین امنیتی با بازگشت وی به دانشگاه مخالفت می‌کنند.

مسئولین وزارت علوم اعلام کرده‌اند: «استعلامی که از نهادهای امنیتی برای بازگشت شما گرفته‌شده منفی بوده و اعلام کردن شما صلاحیت ادامه تحصیل ندارید.»

لازم به یادآوری است که این فعال سیاسی بعد از گذشت پنج سال از اخراجش به اتهام «تشکیل گروهک دانشجوی آرش صادقی» مورد محاکمه قرارگرفته است.

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند.

پیش‌تر نیز در جریان مراجعه مأموران امنیتی به خانه مادر آرش صادقی برای بازداشت پسرش در سال ۱۳۸۹ با واردکردن ضربه‌ای به سر مادر وی باعث خونریزی مغزی شده که پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com