علی خامنه‌ای، رهبر ایران بعد از انتشار گزیده‌ای از مطالب او در سایت رسمیش که در آن به سبک زندگی در جامعه ایرانی اشاره کرد و آنچرا که وی “دخالت غربی‌ها در زندگی فردی ایرانیان” نامید، تبدیل به شخصی برای مسخره شدن در شبکه‌های اجتماعی شده است.

با اینکه ایرانیان از نفوذ خامنه‌ای در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی آگاه هستند با این حال آن‌ها تحت تاثیر توصیه‌های فردی اخیر او قرار گرفتند و صحبت‌های وی باعث ابراز خشم زیادی از جوانان ایرانی شد که بیشتر آن را در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، تلگرام، فیسبوک و ایسنتگرام بیان کردند.

هزاران ایرانی نیز با اینکه می‌دانند که قانون اساسی ایران برای تمسخر و توهین به بالاترین مقام کشور، شدیدترین مجازات را در نظر گرفته است با این حال با جمع‌آوری هشتگ در شبکه‌های اجتماعی که متشکل از سه کلمه «غلط است دیگر» بود به صحبت‌های خامنه‌ای واکنش منفی نشان دادند.

بعد از گذشت پنج روز از شروع حمله تمسخرآمیز در فضای مجازی علیه خامنه‌ای فعالیت ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی افزایش چشم‌گیری یافته است. روحیه طنزپرداز ایرانیان اما نوک تیز انتقاد را به راس نظام و تحمیل مسئولیت مشکلات خود در مسائل اقتصادی و اجتماعی که با آن درگریبان هستند را نشانه گرفتند.

این حرکت اعتراضی در حالی شکل گرفته است که علیرغم اینکه ایرانیان در اطلاع هستند احتمال دارد که فعالیت آن‌ها از لحاظ قانونی و قضائی توسط پلیس فتا که مسئول مراقبت از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است تعقیب و مجازات شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com