slide_476186_6500128_compressed

شاهزاده ماناوِندرا سین گوهیل (Prince Manvendra Singh Gohil)، یا یوراج شری ماناوِندرا سینجی راجوبیر سینجی صاحب (Yuvraj Shri Manvendra Singhji Raghubir Singhji Sahib)، ولیعهد یکی از قدیمی‌ترین خاندان‌های سلطنتی هند در سال ۲۰۰۶ اعلامیه‌ای عمومی منتشر ساخت که به سرتیتر خبرهای رسانه‌های جهان بدل شد: شاهزاده‌ی سابقن متاهل چهل‌ساله اعلام کرد که همجنسگرا ست.
این شاهزاده اخیرن با وبسایت Come Out Loud همکاری داشته است و در ویدیویی از تجربه‌های خود صحبت کرده است.
او می‌گوید: «وقتی دوازده-سیزده‌ساله بودم فهمیدم که به جنس مخالف هیچ میلی ندارم و تمام میل من به جنس موافق است. مطلقن هیچ میلی به جنس مخالف نداشتم… کسی نبود که به من بگوید این چیست.»

هندوستان کشوری ا‌ست که در آن گرایش‌های همجنسگرایانه هنوز جرم محسوب می‌شوند، فشار جهت ازدواج و تولید مثل برای بقای نام خانواده 1459168824بسیار است و همجنسگرایی ننگ به حساب می‌آید. گرچه این فشار در ازدواج نخست شاهزاده نقشی نداشته است؛ بااین‌وجود در این ویدیویی که در زیر می‌آید، او عنوان می‌کند که او این کار را «داوطلبانه» انجام داده است، چرا که فکر می‌کرده است که این عمل او را به نرم بازخواهد گرداند.
ماناوِندرا می‌گوید که او تنها مرد همجنسگرای خاندان سلطنتی هند نیست. در این ویدئو او ادعا می‌کند که بسیاری از خویشان و دوستان‌ را در خانواده‌ی سلطنتی می‌شناخته است که همجنسگرا بوده‌اند، اما هیچگاه گرایش خود را آشکار نساخته‌اند.
وقتی ماناوِندرا پیرامون همجنسگرایی خود با خانواده‌اش صحبت می‌کند، آن‌ها از پذیرش این موضوع سر باز‌ می‌زنند. به‌همین‌خاطر، او را نزد پزشکان مختلف بردند تا او را دگرجنسگرا ‌کنند. آن‌ها گفته‌ بودند که برای درمان او هر هزینه‌ای پرداخت می‌کنند آن‌طور که حتا او را نزد رهبران مذهبی هم برده‌اند.

برای مطالعه باقی مطلب و دیدن ویدیو در سایت کارگاه خبر ژوپی‌آ اینجا کلیک کنید.

لوگوی کارگاه خبر ژوپی‌آ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com