یافتن پاسخ و اطلاعات درست پیرامون بیشتر موضوع‌هایی که به‌نوعی جزو تابوهای جامعه هستند، دشوار است. از سویی، اعتماد به درستی مطلب‌هایی که در مورد تابوها نوشته‌ شده‌اند و همین‌طور یافتن منبع معتبر، کار آن‌چونان آسانی نیست. معمولن تصورهای نادرست پیرامون خطرناک بودن یا بد بودن تابوها مانع از دسترسی به مطلب‌های منطبق با واقعیت در مورد آن‌ها می‌شود. در جستجوهای اینترنتی وقتی به‌دنبال موضوعی که جزو تابوهاست می‌گردید، همیشه با تعداد زیادی از سایت‌هایی روبه‌رو خواهید شد که بدون استدلال فقط به نفی موضوع و بیان ضرر و زیان‌های آن می‌پردازند. این مساله گاهی آن‌قدر پیش پا سنگ می‌اندازد که جستجوگر را خسته می‌کند و مانع رسیدن او به پاسخی می‌شود که در پی آن بوده است.

یکی از موضوع‌های تابو، سکس مقعدی (anal sex) است. تصور عمومی سکس مقعدی و هرآن‌چه را به مقعد بازمی‌گردد، منفور قلمداد می‌کند. عبارت‌هایی چون «کثیف است»، «چندش‌آور است»، «مکروه است»، «چه‌کسی ممکن است از این کار خوشش بیاید؟»، «اصلن امکان ندارد که لذت‌بخش باشد» و خیلی گزاره‌های دیگر از این دست، مانعی را برای دردسترس قرار گرفتن اطلاعات معتبر پیرامون سکس مقعدی ایجاد می‌کنند.

در زیر به ده تصور عامیانه و نادرست در مورد سکس مقعدی می‌پردازیم.

سکس مقعدی

۱- سکس مقعدی دردناک است.

پاسخ: سکس مقعدی الزامن دردناک نیست. بااین‌وجود ذکر این نکته ضرورت دارد که به‌خاطر روش نادرستی که شریک‌های جنسی در سکس پیش می‌گیرند یا به‌دلیل ناآشنایی یا کم‌اطلاع‌بودن افراد، دخول همراه با درد می‌تواند باشد. بسیاری از زنان گزارش داده‌اند که لذت بسیار زیادی از سکس مقعدی می‌برند، حتا تعداد زیادی از این افراد، رسیدن به اوج لذت جنسی را بدون سکس مقعدی مشکل می‌دانند.

اگر فرد آمادگی روحی را برای پذیرش جسم خارجی در مقعد داشته باشد، بهتر است در آغاز از ابزارهای کوچک‌تری مانند انگشت یا دیلدوهای (Dildo) کوچک‌تر برای ورود بهره گرفته شود و اگر به میزان کافی از روان‌کننده‌ی (Lubricant) مناسب استفاده شود، درد به وجود نخواهد آمد.

۲- اگر یک‌بار درد بگیرد، همیشه دردناک خواهد بود.

شماری از افراد بر این باور هستند که چون یک یا دو بار سکس مقعدی را امتحان کرده‌اند و دردناک بوده است، پس دیگر نباید سراغ این سکس رفت چون دخول همیشه دردناک خواهد بود! ولی این درست نیست.

اگر شرایطی که در شماره‌ی نخست گفته شد رعایت شود، سکس مقعدی دردناک نخواهد بود؛ به‌ویژه اگر بکوشید تا لذت جنسی را با دخول و تحریک جاهای دیگر بدن مانند کلیتوریس یا سر پستان‌ها بیفزایید، درد کمتر و کمتر خواهد شد. همواره در خاطر داشته باشید که با کسب تجربه‌ی بیشتر در سکس مقعدی، تجربه‌ی درد هم کمتر خواهد شد.

برای خواندن ۸ تصور اشتباه دیگر در ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com