گزارش‌ها حاکی از آن است که ژاپن برای حل مساله بردگان جنسی زن با کره جنوبی بودجه‌های دولتی تخصیص داد. در زمان جنگ جهانی دوم ارتش ژاپن زنان کره‌ای مناطقی از کره که کنترل آن را به دست گرفته بود به بردگی جنسی می‌برد و به اصطلاح به آنها زنان راحتی می‌گفت.
«شینزو ابه» نخست‌وزیر ژاپن طی فرمانی وزیر امور خارجه این کشور را مسئول رسیدگی به مساله زنان راحتی کرد.
پیش‌تر کره جنوبی عذرخواهی ژاپن را کافی ندانسته بود و از بی‌میلی ژاپن نسبت به پرداخت جریمه در رابطه با اعمالش در طول جنگ جهانی دوم انتقاد کرده بود. اما اخیرا روابط بین این دوکشور پس از توافق آنها بر سرعت بخشیدن به مذاکرات در رابطه با این مسئله؛ بهبود یافته است.

Untitled-27
بودجه‌های که به این امر تخصیص خواهد یافت مانند بودجه‌ای است که ژاپن در سال ١۹۹۵ در نظر گرفته بود و پس از یک دهه پایان یافت. در آن زمان مشخص شد که آن بودجه توسط کمک‌های مردمی تامین شده بود، نه از سوی دولت ژاپن.
بر اساس پیشنهادی که توسط وب‌سایت Nikkei Asian Review گزارش شده، ژاپن باید به مدت ١٠ سال کمکی بیش از ١٠٠ میلیون ین ارائه دهد. این گزارش بیان کرده است که دولت کره جنوبی اصرار بر عذرخواهی رسمی آقای «شینزو ابه» دارد که شامل به رسمیت شناختن مسئولیت ژاپن، در این واقعه نیز می‌شود. و در مقابل دولت ژاپن نیز خواستار این تضمین است که هرگونه توافق در این پرونده به عنوان سخنی نهایی و بسته شدن این پرونده در نظر گرفته شود.
ژاپن در گذشته برای “درد و رنجی” که این زنان تجربه کردند عذرخواهی کرده است، اما کره جنوبی خواستار یک عذرخواهی قوی‌تر و جبران خسارات قربانیان است.
تخمین زده می‌شود که بیش از دویست هزار زن طی جنگ جهانی دوم توسط ارتش ژاپن به بردگی جنسی گرفته شدند. بسیاری از این زنان کره‌ای بودند و بخشی از این زنان از کشورهای چین، فیلپین، اندونزی و تایوان بودند.
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید
عدالت برای ایران: ایجاد موزه “زنان راحتی”، گامی در راستای اجرای عدالت برای بردگان جنسی جنگ جهانی دوم

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com