مرور تجربیات فعالان مدنی و سیاسی حوزه‌های مختلف که در سال‌های گذشته دستگیر شدند نشان می‌دهد که بسیاری ازآن‌ها در صورت رعایت نکات امنیتی در ارتباطات خود، می‌توانستند به فعالیت خود ادامه دهند و یا در صورت دستگیری، مدارکی علیه فعالیت‌های آنلاین و یا افراد مرتبط با خود به دست مقامات امنیتی ندهند.
مرکز مشاوره فعالان مدنی و سیاسی با جمع‌آوری اطلاعات لازم برای حفظ امنیت آنلاین به شما کمک می‌کند که با رعایت نکات امنیتی در ارتباطات خود، خطر دستگیری و یا تحت کنترل قرار گرفتن توسط نهادهای امنیتی را به پایین‌ترین حد ممکن برسانید.
شما از امروز می‌توانید، نکات امنیتی را در ارتباطات آنلاین از صفحه مرکز مشاوره فعالان سیاسی و مدنی-دستگیری دنبال کنید.

نکته امنیتی شماره یک
نکته شماره یک: در صورت امکان از سیستم عامل‌های اصل (Original) برای کامپیوتر و لپ‌تاپ خود استفاده کنید. رایج‌ترین سیستم‌های عامل ویندوز (Windows)، لینوکس (Linux) و مک (Mac) هستند. به طور مداوم سیستم عامل، تمامی نرم‌افزارهای برنامه‌های مورد استفاده و مرورگرهای خود مانند اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)، فایرفاکس (Fire Fox) و گوگل کروم (Google Chrome) را از طریق اینترنت به روز کنید تا نواقص و مشکلات قبلی سیستم عامل و نرم ‌افزارها برطرف شود. (به روزرسانی سیستم عامل و نرم افزارها در ایران به دلیل رعایت نکردن قانون کپی رایت مشکل خواهد بود اما اکثر لپ‌تاپ‌های موجود بدلیل اینکه از سیستم عامل اصلی استفاده می‌کنند مشکلی نخواهند داشت.)
بسیاری از کارشناسان معتقدند استفاده از اینترنت اکسپلورر، امنیت آنلاین شما را پایین می‌آورد. شما به راحتی می‌توانید استفاده از اکسپلورر را برای همیشه ترک کنید و آن را با فایرفاکس یا گوگل کروم جایگزین کنید. برای استفاده از جی‌میل، امن‌ترین براوزر گوگل کروم است.
جزوه کامل را به صورت پی دی اف از اینجا دریافت کنید
صفحه تلگرام دست‌گیری

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com