موضوع : دفاع از پناهندگی گلاویژ ایوبی – فعال حقوق زنان

4xvBCuS2با سلام
مسئولین بخش مرتبط با پرونده ی خانم گلاویژ ایوبی در کمیسیاریای عالی پناهندگان آنکارا

همانگونه که در نامه های پیشین از سوی مدافعین حقوق پناهندگان ایرانی پیرامون نقض حقوق بشر در ایران جزییات بیشتری توضیح داده شد در این نامه ی سرگشاده در مورد وضعیت مرگبار یک معلم – نویسنده – مخترع  و فعال حقوق زنان توضیحات حقوقی ارائه خواهد شد.

سرکار خانم مهندس گلاویژ ایوبی دبیر دبیرستانهای بعثت در شهرستان دهگلان – خدیجه الکبری و ارشاد وآفرینش در شهر سنندج هستند که در رشته ی معماری در هنرستان شهر سنندج مشغول به خدمت بوده اند.

بنا به گزارشهای رسیده به دست سازمانهای حقوق بشری پس از اعتراض به نقض حقوق زنان – معلمین و فشارهای بی دلیل بر دانش آموزان و دانشجویان به عناوین مختلف از سوی حراست مورد بازخواست قرار می گیرد.

ایشان در بسیاری از جنبشهای مدنی و اجتماعی استان کردستان شرکت داشته اند و بسیاری از شخصیتهای سرشناس و مدافع حقوق بشر در کشور با نحوه ی فعالیتهای وی آشنایی کامل دارند.

مهندس ایوبی در یک تماس تلفنی با خبرنگاران فعال در بخش پناهندگی توضیح می دهد که پس از تهدیدهای پی در پی عوامل رژیم در شهر سنندج به ترکیه فرار می کند تا سازمان ملل متحد از وی حمایت بین المللی به عمل بیاورد.

وی خاطرنشان می کند در کشور ترکیه هم در چندین مورد از سوی اوباشان جمهوری اسلامی مورد تهدید قرار گرفته است و تاکیید می کند دلیل اصلی نگرانی او دختر بچه ی کوچک اوست که متاسفانه از همان دوران کودکی با مشکلاتی که رژیم غیردموکراتیک جمهوری اسلامی ایران برای مادرش درستکرده بود آشنای دارد و به گونه ای بخشی از این کشمکش غیر انسانی دوران کودکی وی را تحت تاثیر قرار داده است.

به همین جهت مسئولین مرتبط با پرونده ی خانم ایوبی باید توجه کنند که ایشان در طی سالی که گذشت در ترکیه هم فعالیتهای ارزشمندی را در دفاع از حقوق دیگر پناهندگان شروع کرده اند که همین فعالیتها می توانند در صورت بازگشت به ایران زندگی وی را با خطر جدی مواجه کنند.
در گزارشهایی که طی روزها و هفته های آینده منتشر خواهد شد فعالیت سایت شخصی ایشان تحت عنوان (صدای پناهنده ) که به مدیریت ایشان اداره می شود برای دفتر کمیسیاریای عالی پناهندگان ارسال خواهد شد.

به همین دلیل بر اساس توضیحاتی که اشاره شد و دیگر مدارکی که در آینده ای نزدیک برای دفتر سازمان ملل در ترکیه ارسال می شود از مسئولین این سازمان درخواست می شود که این معلم وفعال حقوق بشر متعهد را مطابق با کنوانسیون ژنو مصوب ۱۹۵۱ به عنوان یک پناهنده ی رسمی مورد حمایت بین المللی قرار دهند.
با سپاس فراوان
مدافعین حقوق پناهندگان ایرانی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com