‫‏رمضان‌احمدکمال‬، زندانی کرد سوریه پس از هفت سال حبس در ایران، همچنان در انتظار صدور مجوز برای انتقال به بیمارستان تخصصی و خروج گلوله‌‌های به جای‌مانده در بدنش است که از سوی ماموران مرزبانی ایران به سوی او شلیک شده‌اند.
این زندانی سیاسی که روز ۹ دی ۱۳۹۴ در پی وخیم شدن وضعیتش به بیمارستان هزارتختخوابی منتقل شد، به تازگی از حالت کما خارج شده اما همچنان از دسترسی به خدمات تخصصی پزشکی و رسیدگی ویژه محروم است.
رمضان احمد کمال، در سال ١٣۸۷ به همراه سه تن از اعضای پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) که به صورت اشتباهی وارد مرزهای ایران شده بودند، دستگیر شد. او در حالی بازداشت شد که در حال فرار به سمت مرزهای عراق بود و ماموران مرزبانی ایران با شلیک چند گلوله به شکم، کتف چپ و ران مانع از فرار او شدند، این گلوله‌ها هنوز با گذشت هفت سال از بدن او خارج نشده‌اند.

رمضان احمد کمال

در تمام هفت سال گذشته با درخواست‌های رمضان احمد کمال برای انتقال به بیمارستان و مدوا مخالفت شده است و چنانکه کیوان صمیمی، روزنامه‌نگاری که با او هم بند بوده می گوید: «یک بار چند وقت پیش او را برای مداوا به بیمارستانی در کرج منتقل کرده بودند و یک جراحی‌ بر روی دستش انجام شده بود اما جراحی ناموفق بوده و باعث شده دست به حالت نیمه فلج دربیاید.»
رمضان احمد کمال، به اتهام عضویت در پ ‌ک‌ ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در دادگاه انقلاب شهر خوی به ‫‏اعدام‬ محکوم شد، اما این حکم در#دیوان‌عالی‌کشور مورد تجدید نظر قرار گرفت و حکم او به ١٠ سال ‫#‏حبس‬ تعزیری تغییر یافت.
این زندانی سیاسی اهل ‫‏سوریه‬ هیچ خویشاوندی در ایران ندارد و زندانیان سابق سیاسی که با او هم بند بوده‌اند، پیگیر مداوا و رسیدگی به وضعیتش هستند.
ایران وایر: کمپین زندانیان ایرانی برای حمایت از زندانی اهل کوبانی
http://bit.ly/1PaD2MQ
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران: رمضان احمد کمال، پس از خروج از کما، نیاز مبرم به مراقبت‌های ویژه و درمان کامل دارد
http://bit.ly/1mUFIaG
کانال تلگرام دستگیری:
https://telegram.me/Dastgirii

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com