گوشه‌هایی از یک همایش فرهنگی

به دعوت جامعه ایرانیان در آلمان روز دوشنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵ در سالن شهرداری منطقه شارلوتن‌بورگ برلین امسال نیز جشنی بزرگ به‌مناسبت یلدا، تدارک دیده شد. سالن از جمعیت پر شده است و در سرسرای شهرداری مهمانان به دیدار و گفتگو و نوشیدن مشغولند.

Aks_1_Publikum
جشن یلدای ۲۰۱۵ در برلین، شهرداری شارلوتن‌بورگ

شبی هم برای تماشای برنامه‌های هنری و هم برای دیدار و گفتگوی دوستانه. در بازارچه شب یلدا اجناسی از صنایع دستی ایرانی به نمایش گذاشته شده‌اند.

Aks_2_Bazarche
بازارچه شب یلدا در برلین

در این شب در کنار برگزاری برنامه‌های متنوع هنری توسط گروه موسیقی ایرانی با آواز حسین بهاربین، تکنوازی قطعاتی زیبا با پیانو توسط هنرمند جوان آرمین فروهر، موسیقی تلفیقی جاز با هنرنمایی سیمین سماواتی و رالف شوارتس، فیلمی مستند درباره شب یلدا به نمایش درآمد و با حافظ‌خوانی توسط عیسی پهلوان و ترجمه آلمانی غزلیات حافظ با اجرای آندریاز روخهول تکمیل شد.

 

Aks_4_Baharbin-Band
گروه موسیقی سنتی از راست: علی برهانی، حسین بهاربین، علیرضا مهدی‌زاده و کاوه فومنی

 

Aks_8_Armin Forouhar
آرمین فروهر هنرمند جوان ایرانی ساکن برلین

 

Aks_5_Cymin
گروه موزیک سیمینولوژی: سیمین سماواتی به همراه رالف شوارتس

 

Aks_7_Hafiz-Diwan
حافظ‌خوانی از سنت‌های به جا مانده در شب یلدا

الهه چیت‌ساز و آندریاز روخهول در نقش مجریان به صحنه آمدند و احسان جعفری، مدیر هنری این برنامه فرهنگی نیز به مناسبت یلدا و به انگیزه پنجمین سالگرد تاسیس جامعه ایرانیان در آلمان از سوی هیات مدیره این نهاد به صحبت کوتاهی در مورد اهداف و انگیزه‌های فعالیت جامعه پرداخت.

Aks_3_Moderatoren
الهه چیت‌ساز و آندریاز روخهول مجریان برنامه

 

Aks_6_Ehsan Djafari
احسان جعفری مدیر هنری برنامه و رییس هیات مدیره جامعه ایرانیان در آلمان

آنچه به یلدای امسال رنگی متفاوت از سال‌های گذشته می‌داد، شرکت میهمانان آلمانی در جشن بود که نمادی است از پشتیبانی شهرداری منطقه از برنامه جشن یلدای امسال جامعه ایرانیان در چارچوب برنامه “زندگی در دمکراسی” اداره منطقه.

 

DCIM100GOPRO

سفره شب یلدا

در پی یک تنفس نیمساعته، برنامه‌های این شب با موسیقی شاد برای رقص توسط دی جی میس فافا تا نیمه‌ شب ادامه داشت.
به این ترتیب جشن یلدای ۲۰۱۵ یادگاری شد در خاطره‌ی جمعیِ ایرانیان ساکن برلین و همینطور سنگ بنایی برای همزیستی مشترک انسانی و فرهنگی و زندگی در دمکراسی.

Aks_10_Gebäude
ساختمان تاریخی شهرداری شارلوتن‌بورگ

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com