8-1

مجلس سنای آمریکا، با تصویب «قانون پاسخگویی حقوق بشری جهانی ماگنیتسکی» به رئیس جمهور امریکا اجازه داد، ناقضان حقوق بشر را در هرنقطه از جهان، مورد تحریم قرار دهد.
بر اساس «این لایحه رئیس جمهورآمریکا می‌تواند ناقضان حقوق بشر را در سراسر جهان مورد تحریم‌هایی همچون ممنوعیت صدور روادید و توقیف اموال قرار دهد و نام آنها را در دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی، نهاد وابسته به وزارت خزانه‌داری که سیاست‌های تحریم های اقتصادی و بازرگانی را تدوین می‌کند، ثبت کند.
کنگره آمریکا پیش از این در دسامبر ۲۰۱۲قانون «سرگئی ماگنیتسکی حاکمیت قانون پاسخگویی» را به تصویب رسانده است. این قانون تحریم‌هایی همچون صدور روادید و توقیف اموال را به ناقضان حقوق مدافعان حقوق بشر در روسیه تحمیل می‌کند.
این لایحه به نام سرگئی ماگنیتسکی، وکیل روسی، که بزرگترین پرونده فساد عمومی شناخته شده در روسیه مربوط به سرقت ۲۳۰ میلیون دلار را افشا ساخت و در مورد همدستی مقامات روسیه در این سرقت شهادت داد، شناخته شده است. او توسط برخی از مقامات دخیل در این فساد مالی بازداشت شد و پیش از محاکمه برای ۳۵۸ روز در بازداشت به‌سربرد. سرگئی ماگنیتسکی ۱۶ نوامبر ۲۰۰۹ در بازداشتگاه پلیس روسیه کشته شد و دولت روسیه مقامات درگیر در بازداشت و مرگ وی را ترفیع مقام داد.
آمریکا پیش از این، چندین مقام ایرانی و همینطور مرکز جرائم سایبری سپاه و پلیس فتا را به دلیل نقش‌شان در نقض شدید حقوق بشر، تحت ممنوعیت صدور روادید و توقیف اموال کارکنان و کل مجموعه قرار دارند. هر شخص یا شرکتی هم که با این افراد معامله کند مشمول محدودیت‌هایی در روابط تجاری خود با شرکت‌های آمریکایی خواهد شد.
http://bit.ly/1QFcmtr

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com