یک منبع آگاه به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت : « صبح امروز دوشنبه ۲۳ آذرماه خانواده زندانی سیاسی کُرد شاکر باقی که از شهر ” وان ” جهت ملاقات به زندان کاشمر مراجعه کردند بعد از دو روز کارشکنی از سوی مسولین زندان و دادستان موفق به ملاقات با این زندانی شدند.»

به گفته‌ی این منبع، : « پدر سالخورده این زندانی که حدودا ۹۰ سال سن داشته از ۲۰ سال پیش موفق به دلیل فعالیتهای سیاسی فرزندش قادر به دیدار با وی نبوده به همراه چند نفر دیگر از اعضای خانواده از شهر ” وان ” به دادگاه سنندج مراجعه کرده و از سوی اجرای احکام دادگاه انقلاب نامه‌ایی برای انجام ملاقات دریافت کرده و روز گذشته به منظور انجام ملاقات به زندان کاشمر مراجعه کرده ولی به دستور مسولین زندان و دادستان این شهر با عنوان اینکه ” انجام ملاقات به این زندانی خیانت به خون بسیجیان و سپاهیانی می‌باشد که در چند سال گذشه در شهرهای کُردستان توسط حزب وی کشته شده‌اند ” از انجام ملاقات خودداری کردند . بعد از ساعتها معطلی در درب زندان و دادگاه شهر کاشمر آنها با دادگاه سنندج تماس گرفته و با توجه به اینکه پرونده قضایی این زندان در سنندج بوده بار دیگر قاضی اجرای احکام دادگاه انقلاب سنندج با زندان کاشمر تماس گرفته و خواستار انجام این ملاقات شده و نهایتا در حالی که قرار بود با توجه به اینکه خانواده بعد از دو سال از مسافتی دور به ملاقات آمده‌اند ملاقات به مدت سه ساعت انجام شود ولی نهایتا بعد از یک ساعت و نیم به دستور مسولین زندان ملاقات پایان داده شده است.»

این منبع در خصوص سابقه‌ی شاکر باقی گفت : « شاکر باقی شهروند کُرد اهل شهر ” وان ” در بیست اسفند ماه سال ۱۳۸۶ در جاده سنندج – مریوان توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت شده است. نیروهای امنیتی در زمان بازداشت با ضربه‌ اسلحه به سر وی ضرباتی زدند که موجب بیهوشی اش شد و پس از آن مامورین او را به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل کردند. این زندانی سیاسی بعد از چند ماه بازجویی در بازداشتگاههای امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در شهرهای سنندج و کرمانشاه در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به اتهام عضویت در پژاک به سی سال زندان و تبعید به زندان شهر کاشمر در استان خراسان رضوی محکوم شده است. با اعتراض وکیل وی، دادستان سنندج نیز نسبت به حکم صادر اعتراض کرده و خواستار اشد مجازات برای وی می‌شود که نهایتا این حکم در شعبه‌ی ۴ دادگاه تجدید نظر استان عینا تایید شد و این زندانی سیاسی در اواخر مردادماه سال ۱۳۸۸ از زندان مرکزی سنندج به زندان کاشمر جهت تحمل مدت زندان یاد شده تبعید شد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com