12316562_845886165531431_8291795138647321810_n
محرومیت زندانیان سیاسی، عقیدتی و مدنی از خدمات پزشکی و درمانی یا انتقال دیر‌ هنگام زندانیان بیمار به بیمارستان، روشی است که حکومت ایران سال‌هاست از آن برای اعمال فشار روانی به زندانیان استفاده می‌کند و در برخی موارد منجر به مرگ زندانیان می‌شود.
محمد حمادی، ۳۵ساله، زندانی سیاسی عرب اهوازی که ششم آذر ماه جاری درگذشت٬ آخرین نمونه از مرگ زندانیان سیاسی بیمار به دلیل ممانعت از درمان به موقع است.
علی عجمی، فعال حقوق بشر به رادیو زمانه می‌گوید که زندانیان اقلیت در زندان‌های دور از دسترس، نسبت به زندانیان زندان‌های مرکزی ایران، برای درمان بیماری‌های حاد جسمانی خود با مشکلات بیشتری روبه‌رو هستند واطلاع‌رسانی در مورد وضعیت درمانی زندانیان بیمار در زندان‌های شهرستان‌ها هم نسبت به زندان‌های مرکز کمتر است. به گفته او در شش ماه گذشته٬‌در زندان زاهدان چند زندانی به دلیل تاخیر در رسیدگی پزشکی و درمانی، فوت شده‌اند.
خبرگزاری هرانا، نیز مرداد ماه سال گذشته، از محرومیت درمانی شش زندانی سیاسی کرد زندان ارومیه (علی‌احمد سلیمانی، مصطفی علی احمد، همن حسن‌زاده، علی افشاری، کیوان اسماعیلی مامدی و بهروز الخانی) خبر داد و به بی‌توجهی مسئولان به رسیدگی پزشکی به این زندانیان اشاره کرد.
براساس گزارش‌های رسیده در زندان رجایی شهر کرج نیز چند زندانی از جمله: رمضان کمال احمد، شهروند کرد شهر کوبانی سوریه٬ بهنام ابراهیم‌زاده، مسعود عرب چوبدار نیاز به مداوای فوری دارند و از انتقال آنها به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت می‌شود.
رادیو زمانه: مرگ تدریجی زندانیان بیمار در زندان‌های ایران
http://www.radiozamaneh.com/249109

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com