یک فعال حقوق بشر به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت: « روز پنج شنبه ۲۱ آبان‌ماه فرهاد جهان‌بیگی روزنامه‌نگار کُرد و سردبیر هفته ‌نامه ی ندای جامعه در شهر کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و از آن زمان تاکنون اطلاعی از سرنوشت وی بدست نیامده است..»

به گفته‌ی این منبع، « نیروهای امنیتی بعدا به منزل و محل کار ایشان مراجعه کرده و وسایل شخصی ایشان را شامل دو کیس کامپیوتر، لبتاب، گوشی تلفن همراه،‌تعداد زیادی کتاب و دست‌نوشته‌های ایشان را با خود برده‌اند. در طول چند روز گذشته چندین بار خانواده‌ی او به نهادهای امنیتی و دادگاه کرمانشاه مراجعه کرده‌اند ولی تاکنون اطلاعی از سرنوشت این روزنامه‌نگار بدست نیامده است..»

این فعال حقوق بشر در خصوص فعالیتهای فرهاد جهان‌بیگی گفت : « وی سردبیر این هفته‌نامه‌ی دو زبانه بوده و همزمان عضو شورای مرکزی جامعه‌ی دانشجویان و دانش‌آموختگان کرماشانی (جاداک) و مسئول این حزب در شهرستان اسلام‌آباد غرب و دبیر شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات و در عین حال عضو هیات‌رییسه‌ی خانه مطبوعات شهرستان مذکور می‌باشد.»

هفته نامه‌ی ندای جامعه تنها هفته‌نامه‌ی کُردی در استان کرمانشاه می‌باشد که در شهرهای کرمانشاه، ایلام، سنندج و ارومیه توزیع می‌گردد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com