یک فعال حقوق بشر به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت: روز سه شنبه ۲۶ آبان‌ماه زندانی سیاسی کُرد سلیمان سهرابی بعد از پایان حبس ۶ ماهه خویش به دادگاه مهاباد منتقل شده و حکم ۷۰ ضربه شلاق وی در بخش اجرای احکام دادگاه اجرا شد و بعدا آزاد شده است.

به گفته‌ی این منبع، روز ۱۷ اردیبهشت ماه بعد از برگزاری اعتراضات گسترده نسبت به مرگ مشکوک فریناز خسروانی تعدادی از شهروندان معترض در مقابل ساختمان هتل تارای این شهر توسط نیروهای گارد ویژه بازداشت شدند. سلیمان سهرابی نیز به اتهام شرکت در این اعتراضات بازداشت و از مهاباد به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. بعد از تفهیم اتهام اخلال در نظم عمومی به وی قرار وثیقه‌ی ۴۰۰ میلیون تومان برای ابلاغ شد که به دلیل عجز در تودیع وثیقه پرونده برای صدور حکم به دادگاه ارسال شد و بعد از دو ماه وی به زندان مهاباد منتقل شد. این زندانی تا هفته‌ی گذشته به صورت بلاتکلیف در زندان مهاباد نگهداری می‌شد تا اینکه دادگاه انقلاب شهر مهاباد به اتهام اخلال در نظم عمومی او را به ۶ ماه حبس و ۷۰ ضربه‌ی شلاق محکوم کرد.

این منبع در پایان افزود روز سه شنبه ۲۶ آبان‌ماه در حالی حکم آزادی پایان حبس ۶ ماهه این زندانی سیاسی کُرد صادر شد که ۷ روز بیشتر از ۶ ماه را در زندان بسر برده بود و بعدا توسط ماموران زندان به اجرای احکام دادگاه انقلاب مهاباد منتقل شده و حکم ۷۰ ضربه شلاق ایشان اجرا شده و بعدا آزاد شد.

یک دختر کًرد نام فریناز خسروانی که روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه از طبقه‌ی چهار هتل تارای این شهر به پایین سقوط کرده و فوت کرده بود، تجمع اعتراضی را برگزاری کرده که با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. در جریان این اعتراضات حدالقل ۲۵ معترض زخمی و حدالقل ۱۰۰ نفر هم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. اکثریت بازداشت شدگان با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیونی تا یک میلیاردی از زندان آزاد شدند. همچنین روز دوشنبه ۸ تیرماه آکام تلاج یکی از مصدومین اعتراضات شهر مهاباد بر اثر شدت جراحات بعد از ۵۳ روز جدال با مرگ در بیمارستان امام خمینی شهر ارومیه فوت کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com