یک منبع مطلع به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت: « روز ۲۴ آبان‌ماه سه زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه بعد از پایان حبس پنج ساله از این زندان آزاد شدند. این سه زندانی ولی افشاری، شورش شکری افشاری و منصور دریانوش هستند که از نزدیکان دو زندانی سیاسی اعدام شده کُرد علی و حبیب افشاری هستند.»

به گفته‌ی این منبع،« در روزهای ۱۸ و ۲۰ آذرماه سال ۸۹ نیروهای اطلاعات سپاه مهاباد به بهانه‌ی بازداشت علی و حبیب افشاری دو برادر کُرد که از اعضای یکی از احزاب کُردی بودند، به منزل نزدیکان این دو در شهرهای بوکان مهاباد و بوکان یورش برده و همراه این دو نفر دو برادر آنان به نامهای ولی و جعفر افشاری، شورش شکری افشاری پسر عمو و منصور دریانوش دامادشان را نیز بازداشت کردند. دادگاه به اتهام عضویت در کومله علی و حبیب افشاری را به اعدام محکوم کرده و سه نفر دیگر نیز به اتهام همکاری با کومله به ۵ سال حبس محکوم شدند.»

این منبع در پایان افزود « که جلسه‌ی دادگاهی این افراد به دلایل امنیتی در خود ساختمان زندان مهاباد برگزار شده و بدون حضور وکیل تعیینی جلسه‌ی دادگاه برگزار شد. بعد از تایید حکم، این زندانیان به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند. حکم اعدام علی و حبیب افشاری در اسفندماه سال گذشته در زندان مرکزی قزوین اجرا شده و بعد از اتمام پایان حبس در روز ۲۴ آبان‌ماه سه زندانی دیگر آزاد شدند ولی به دلیل داشتن پرونده قاجاغ مشروبات الکی جعفری افشاری دارای حکم دو سال و دویست میلیون جریمه است و برای تحمل حبس و جریمه ههمچنان در زندان بسر می‌برد. این زندانیان در طول این پنج سال از حق هر گونه مرخصیو آزادی مشروط محروم بوده و بارها نیز از سوی حفاظت اطلاعات زندان بندهایشان عوض شده و در قرنطینه و بندهای جرایم خطرناک نگهداری شدند»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com