یک منبع آگاه در شهر اشنویه ( شنو ) به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت روز یک شنبه ۳ آبان‌ماه در محله‌ی ” تاچین آباد” این شهر یک دانش آموز ۱۰ ساله به نام ” هاوری قادر شوان ” اقدام یه خودکشی نموده است.

به گفته‌ی این منبع چند روز پیش طبق روال غیرقانونی مدارس ایران ،مسولین مدرسه این دانش آموز از دانش آموزان خواسته‌اند مقداری وجه نقد جهت کمک به مدرسه تحویل دهند. خانواده‌ی هاوری قادر شوان که خانواده فقیر بوده‌اند قادر به پرداخت چنین کمکی نیستند که تاخیر در پرداخت آن سبب شده که به گفته‌ی خود وی از سوی مسولین مدرسه مورد تحقیر قرار بگیرد. بعد از اصرار فراوان این دانش آموز به خانواده‌اش عاقبت والدین وی اعلام کرده آنها بیش از ۵ هزار تومان قادر به پرداخت پول کمکی نیستند اما هاوری چنین مبلغی را ناکافی دانسته و اعلام کرده که با چنین مبلغی دوباره او در مدرسه تحقیر خواهد شد.

این منبع در پایان افزود بعد از اینکه صبح روز یک شنبه والدین هاوری ۵ هزار تومان را برای کمک به مدرسه به هاوری می‌دهند و برای انجام کار در یک باغ از منزل خارچ می‌شوند،اما هاوری در منزل مانده و به وسیله‌ی طناب دار اقدام به خودکشی می‌کند. بعد از چند ساعت، مادر وی نگران حال فرزندش شده و با یکی از همسایه‌ها تماس گرفنه تا به منزل آنها مراجعه کرده و از رفتن هاوری به مدرسه مطمئن بشود اما متاسفانه زن همسایه موقعی وارد منزل شده با جسد آویزان هاوری از لوله گار مواجه می‌شود.

علی‌الرغم اینکه همیشه وزارت آموزش و پرورش از اجباری بودن کمک به مدارس از سوی خانواده‌ها را تکذیب می‌کند اما مدارس مناطق مختلف هر ساله مقداری وجه نقد از والدین به صورت اجباری دریافت می‌کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com