یکی از اعضای خانواده‌ی زندانی سیاسی اعتصابی کُرد محمد امین عبدالهی در گفتگو با شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان از تداوم اعتصاب غذای وی خبر داد و اعلام کرد که این زندانی سیاسی همچنان به اعتصاب غذای خویش در قرنطینه‌ی زندان مرکزی بیرجند ادامه داده و هم‌اکنون ۲۵ روز است که او در اعتصاب غذا بسر می‌برد و بی‌توجهی مسولین نسبت به وضعیت اعتصاب ایشان، سبب نگرانی خانواده‌ شده است.

این منبع نزدیک به خانواده‌ی عبدالهی در ادامه افزود که در طی روزهای گذشته ماموران زندان او را از زندان به دادگاه انقلاب بیرجند منتقل کرده و یکی از قضات دادگاه او را تهدید به پرونده سازی جدید کرده و اعلام کرده که قدرت آن را خواهند داشت تا دوباره پرونده محاربه ایشان را مجددا برسی کرده و برای وی حکم اعدام صادر کنند. این مقام قضایی ادعا کرده که آنها اطلاع دارند که این زندانی سیاسی اخبار داخل زندان را برای رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری خارج از کشور ارسال می‌کند و در صورت تداوم این ارتباطات در این خصوص برای ایشان حکم جدید صادر خواهند کرد و او را تهدید کرده که باید هر چه زودتر به اعتصاب خویش پایان دهد

به گفته‌ی این مبنع، در طول چند روز گذشته یکی از زندانیانی که با این زندانی سیاسی اعتصابی در قرنطینه‌ی حضور داشته با خانواده‌ی وی چندین بار تماس گرفته و وضعیت ایشان نگران کننده توصیف کرده و اعلام کرده که هم‌اکنون آقای عبدالهی به صورت تنها در سلول نگهداری می‌شود. محمد امین عبدالهی به این زندانی گفته است که تا زمانی که درخواستهای وی برای انتقال به زندان بوکان یا مهاباد و اعزام به مرخصی وی مورد موافقت قرار نگیرد به اعتصاب خویش ادامه خواهد داد.

ساعت ۴ صبح روز دوشنبه ۶ مهرماه مسئولین زندان طبس محمد امین عبدالهی که در سومین روز اعتصاب غذای خویش قرار داشت را فراخوانده و بدون اطلاع قبلی به این زندانی سیاسی اعتصابی اعلام کرده که به دستور دادستان مهاباد وی را باید به زندان مرکزی بیرجند تبعید خواهند کرد و بدون اینکه اجازه جمع‌اوری وسایل شخصی را به وی بدهند او را از بند داخل زندان به محوطه منتقل کرده که به دلیل مقاومت این زندانی سیاسی ماموران زندان او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ماموران اعزام دادگستری طبس وی را تحویل گرفته و به زندان مرکزی بیرجند منتقل می‌کنند. با وجود گذشت ۲۲ روز از این انتقال و تبعید غیرقانونی، این زندانی سیاسی از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم است. تا روز دوشنبه ۱۳ مهرماه خانواده‌ی از سرنوشت وی بی‌اطلاع بودند تا اینکه یکی از زندانیان قرنطینه‌ی زندان بیرجند با خانواده تماس گرفته و خبر از نگهداری او با دست بند و پابند در قرنطینه‌ی زندان بیرجند داده بود.

این مبنع در پایان افزود که از اوایل سالجاری جاری این سومین بار است که این زندانی سیاسی اقدام به اعتصاب غذا می‌نماید. در مردادماه وی به مدت ۵ روز اقدام به اعتصاب غذا نموده بود که در نهایت با قول مساعدت رئیس زندان و دادستان طبس مبنی بر قبولی درخواست مرخصی‌اش به اعتصاب خویش پایان داده بود.

محمد امین عبدالهی شهروند بوکانی در پاییز سال ۸۴ در منزل خویش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و در زمستان سال ۸۵ به اتهام محاربه از سوی شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب مهاباد به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد. این زندانی در این مدت در زندانهای سردشت، مهاباد، ارومیه و طبس تحمل حبس نموده است و در این مدت نیز یک بار به اتهام ارتباط با رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری خارح از کشور از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به ۶ ماه جبس محکوم شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com