یک منبع آگاه به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت زندانی سیاسی عمر چاپراز شهروند کُرد تبعه‌ی کُردستان ترکیه که بعد از سپری کردن ۸ سال حبس مورد آزادی مشروط قرار گرفته بود، از سوی نیروهای امنیتی از بازداشتگاه اتباع خارجه‌ی نیروهای انتظامی ارومیه به محل نامعلومی منتتقل شده است و با گذشت چهار روز از سرنوشت این زندانی اطلاعی بدست نیامده و احتمال داده می‌شود از سوی وزارت اطلاعات به دولت ترکیه تحویل داده شده باشد.

این منبع در ادامه افزود عمر چاپراز شهروند کُرد شهر دیاربکر ( آمد ) کُردستان ترکیه در پاییز سال ۸۵ به همراه ۶ نفر دیگر در منتطقه‌ی مرزی ترگور ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد و به بعد از چند ماه نگهداری در بازداشتگاه امنیتی سپاه در شهر ارومیه تحویل زندان مرکزی ارومیه داده شد. دادگاه انقلاب ارومیه وی را به اتهام عضویت در حزب کارگران کُردستان ( پ.ک.ک ) به ۱۳ سال زندان محکوم کرد.

به گفته‌ی این منبع بعد از انجام اعتصاب غذای گسترده زندانیان سیاسی کُرد در زندانهای مختلف ایران در شهریورماه سال ۸۷ با فشار وزارت اطلاعات در طی یک روند غیرقانونی عمر چاپراز جهت تنبیه به زندان مرکزی اردبیل منتقل شد. این زندانی برای دومین بار در فرودین ماه سال ۸۹ به همراه سه فعال زندانی سیاسی دیگر در بند ۷ زندان مرکزی اردبیل در اعتراض به اعمال فشار و شکنجه‌ی روحی از سوی مسئولین زندان و بازجوهای وزارت اطلاعات اقدام به اعتصاب غذا نمود.

این منبع در پایان افزود ۲۰ شهریورماه مسئولین زندان اردبیل وی را فراخوانده و اعلام کرده با آزادی مشروط وی موافقت شده و وی آزاد خواهد شد. همانروز وی را به بازداشتگاه بخش اتباع خارجه در ارومیه منتقل کرده و در آنجا نگهداری شده تا اینکه روز سه شنبه ۲۴ شهریورماه تیمی از وزارت اطلاعات به این بازداشتگاه مراجعه کرده و وی را با خود برده و علی الرغم پیگیری وکیل ایشان در طی چند روز گذشته هیچ اطلاعی از سرنوشت وی بدست نیامده است و با توجه به اینکه در طی چند سال گذشته چهار نفر دیگر از هم‌پرونده‌های وی به دولت ترکیه تحویل داده شده‌اند، احتمال داده می‌شود وی نیز تحویل دولت ترکیه داده شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com