به گزارش کوردپاریز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه تاکید کرده بود که داعش در حملات خود علیه پیشمرگ‌ها در شهر مخمور واقع در جنوب غربی اربیل در شمال عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. پیش از این نیز مجله بیلد آلمان با استناد به یک گزارش محرمانه از ارتش این کشور اعلام کرد که داعش در درگیری‌های اطراف شهر مخمور از سلاح شیمیایی استفاده کرده و این مسئله باعث زخمی شدن ۶۰ نیروی پیشمرگه شده است.
پس از گزارش پنتاگون و نیروهای آلمانی مستقر در عراق درباره استفاده این گروه از سلاح شیمیایی، اقلیم کردستان نیز استفاده داعش از گاز کلر علیه کردها را تایید کرد. شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌‌یی اعلام کرد که در حال بررسی و انجام تحقیقات در مورد حملاتی است که این گروه علیه پایگاه‌های نیروهای پیشمرگه در شهر مخمور انجام داده که در آنها از گاز کلراستفاده کرده است.
طبق تحقیقات اولیه‌ی این شورا، مواد شیمیایی با استفاده ازگلوله خمپاره پرتاب شده‌، و تاکنون چندین تن از نیروهای پیشمرگ‌ که در اثر این حملات مصدوم شده بودند، مداوا شدند.
منبع: خندان
ترجمه: کوردپاریز

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com