مسئله‌ ریاست اقلیم کردستان با نزدیک شدن پایان مدت ریاست مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات (پارتی) در ۱۹ اوت جاری، تبدیل به بحرانی در اقلیم شده است.
هیئت وزارت خارجه آمریکا متشکل از برت مک گورگ مشاور وزیر خارجه در امور عراق با حضور استوات مک جونز سفیر آمریکا در عراق و مانیات میکمان کنسول این کشور در اقلیم کردستان با کوسرت رسول علی معاون جلال طالبانی دبیرکل یکیتی درخصوص موضوعات مهم اقلیم و منطقه گفتگو کرد.
در این دیدار، هیئت آمریکایی اعلام کرد که‌ واشنگتن خواهان حل مسئله‌ منصب ریاست اقلیم کردستان از طریق گفتگو و رایزنی میان همه‌ احزاب کردستانی و حصول به‌ توافق است.
هیئت آمریکایی همچنین بر تداوم ادامه حمایت این کشور از نیروی پیشمرگ در جنگ با داعش تأکید کرد.
در مقابل، کوسرت رسول با اشاره به بحران های کنونی اقلیم کردستان از جمله مسئله منصب ریاست اقلیم گفت: یکیتی در آغاز بحران هم اعلام کرد که خواستار حل مشکلات از طریق گفتگو و حصول توافق میان جریان ها است.
معاون طالبانی افزود: در حال حاضر نیز یکیتی به منظور مقابله با خطراتی که اقلیم کردستان را تهدید می کنند، خواهان آن است که در مدت زمان کمی که باقی مانده است این مسئله به شیوه ای دمکراتیک و از طریق توافق میان تمامی احزاب و رسیدن به راه حلی مناسب پایان یابد.
منبع: کردپرس

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com