Apple_logo_black.svgهمزمان با توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، گزارش‌های منتشر شده همزمان با توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که مقا‌م‌های شرکت بزرگ تولید‌کننده فناوری‌های ارتباطاتی “اپل” مذاکرات با توزیع‌کنندگان و نمایندگی‌های فروش محصولات خود در ایران را آغاز کرده‌اند.

به گزارش وال استریت ژونال به نقل از منابع آگاه خبر داد که اگرچه اپل هنوز قادر به آغاز فروش گوشی‌های “آی فون” و سایر تولیدات خود در ایران نیست با این حال، مذاکرات را برای تسهیل شرایط توزیع آغاز کرده است. این روزنامه امریکایی اشاره کرده که ایران باید تعهدات خود در توافق هسته‌ای را اجرا کند تا پس از آن شرکت‌های غربی اجازه یابند با ایران وارد معامله مستقیم شوند. این روزنامه امریکایی در خبر خود اشاره کرده که روند گفت و گوها طولانی خواهد بود و احتمالا تا سال ۲۰۱۶ میلادی به طول خواهد انجامید.

این روزنامه امریکایی در ادامه اشاره می‌کند که این اولین باری نیست که اپل به فکر بازگشت به بازار ایران افتاده پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی زمانی که برای نخستین بار بخشی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران لغو شد اپل درصدد برامد تا فعالیت‌های خود در ایران را از سرگیرد. وال استریت ژورنال در ادامه اشاره کرده که در آن زمان مدیران ارشد اپل با توزیع کنندگان ایرانی محصولات آن شرکت در دفتر لندن دیدار کرده بودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com