«عدم پاسخگویی مسئولان و نگرانی خانوادەها»

در پی اعتراض به مرگ فریناز خسروانی و ناآرامیهای مربوط به هتل تارا در شهر مهاباد عده زیادی از شهروندان توسط دستگاه امنیت و اطلاعات این شهر دستگیر و بعد از نزدیک به دو ماه خبری از سرنوشت و وضعیت تعداد زیادی از آنها در دست نیست.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، امید دباغچی مکری یکی از دستگیر شدگان است که خانوادهاش در نگرانی شدید بسر می برند.

ماموران لباس شخصی اطلاعات کە تعدادشان بیش از ١٨ نفر بود با هجوم و شکستن شیشەهای منزل امید دباغچی مکری، وی را در خانه شخصی اش بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل کردند.

ماموران، بدون ارائه حکم، ضمن بازرسی منزل، وسایل شخصی، کامپیوتر و یادداشتهای وی را با خود بردند. تاکنون با گذشت نزدیک بە دو ماە از بازداشت وی و باوجود پیگیری گستردە خانواده و بارها مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان مهاباد، هیچ خبری در مورد وضعیت سلامتی، دلایل بازداشت و حتی محل بازداشتش در دسترس نیست و این بى خبرى مطلق، موجبات نگرانى و ناراحتى خانواده و اطرافیان وى را برانگیخته است. این در حالی است که اکثر بازداشت شدگان این حادثه با قرار وثیقه و جریمه نقدی و یا تعهد کتبی آزاد شده اند.

امید دباغچی مکری، متولد ٩ آذر ١٣۶١ مهاباد، مهندس کامپیوتر است.

به گفته نزدیگان وی “اتهام امید هنوز معلوم نیست و حتی با وجود مراجعه‌های مکرر و پیگیری‌های خانواده وی، اداره اطلاعات همچنان از وضعیت این عضو زندانی اطلاعی نمی‌دهد.آنها حتی از تایید بازداشت فرزند این خانواده توسط اطلاعات ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.”

خانواده «امید دباغچی مُکری» از سرنوشت احتمالی، وضعیت فعلی، محل نگهداری و سلامتی فرزندشان نگران هستند و همچنان هیچ‌کدام از نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی در شهرستان مهاباد پاسخ‌گوی آنها نیستند.

عکس  «امید دباغچی مُکری»

omid. hrkurdomid. hrkurd.2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com