بیانیه اعضای کارزار لگام درباره دستگیری نرگس محمدی:

Karzar-Legam-9 Members-Narges

خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط نرگس محمدی هستیم

چنان که می دانید درصبح ۱۵ اردیبهشت، نرگس محمدی در منزل خود جایی که با دو فرزند ۸ ساله اش زندگی می کند در پی یک ورود ناگهانی و بی اطلاع قبلی از سوی ماموران بازداشت و به زندان اوین برده شد. این در حالی است که وی روز قبل در دادگاه انقلاب برای ادای توضیحات حاضر شده بود اما جلسه دادگاه برگزار نشد. نرگس محمدی در ماه های اخیر چندین بار احضار و باز جویی شده است.دو سال قبل، درمدت زمانی که ایشان برای گذراندن سه سال حبس در زندان به سر می برد بنا به تشخیص تیم پزشکی قانونی وضع دستگاه عصبی ایشان وخیم و تحت فشار شدید گزارش شد و ناگزیر تحت مداوای درمانی و مصرف داروهای متعدد قرار گرفت. در پی این وضعیت بحرانی به خانم محمدی مرخصی داده شد و نظر رسمی بر آن بود که ایشان مطلقا تحمل کیفر را ندارد.

نرگس محمدی عضو کارزار لگام (لغو اعدام)، عضو کانون مدافعان حقوق بشر، فعال مدنی و روزنامه نگار است. فعالیت های ایشان همه درچارچوب قانون و مبتنی بر حق شهروندی و کاملا مصلحانه بوده است. ایشان مادر دو فرزند ۸ ساله است که اکنون کاملا بی سرپرست مانده و وضعیت نگران کننده ای دارند. خطر جانی متوجه نرگس محمدی و متوجه سرنوشت فرزندان ایشان است. افکارعمومی نیز به شدت ازاین موضوع نگران است.

به نظر ما نرگس محمدی به هر روی نباید به زندان افکنده شود و باید آزادانه به فعالیت های اجتماعی خود با هدف رفاه و کرامت انسانی در سرزمین ما ادامه دهد. ما خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط این بانوی مردم دوست هستیم.

بابک احمدی، جعفر پناهی، علیرضا جباری، فریبرز رییس دانا، نسرین ستوده، اصغر فرهادی، اسماعیل مفتی زاده، محمد ملکی، محمد نوری زاد

 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
https://www.facebook.com/karzar.legam

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com