سیزده نحس است،سیزده بد یمن است،سیزده بد اقبالی ممتدد است،سیزده خدای دروغینِ افسانه‌های قدیمی‌ است،سیزده بی‌ وفا است و متهم به خیانت در حقِ عیسی .

سیزده را در زندگی‌ ریچارد واگنر Richard Wagner می‌‌توان در هر نقطه یافت.مجموع حرفهای نام و نامِ خانوادگیش ۱۳ است.او در سالِ ۱۸۱۳ به دنیا آمد که مجموع اعدادِ این تاریخِ تولد ۱۳ است.واگنر به خاطر اعتقاداتی که داشت؛به مدت ۱۳ سال از آلمان تبعید شد.

اپرای برجسته او به نامِ تانهاوزر  Tannhäuser  در تاریخ ۱۳ آوریل نمایش داده شد و سالِ بعد در ۱۳ مارس در پاریس به نمایش گذاشته شد و به موردِ انتقاد بسیاری از منتقدین قرار گرفت.دیگر اثرش،حلقه نیبلونگ Der Ring des Nibelungen   نیز در تاریخ ۱۳ آگوست به نمایش درامد.

واگنر ۱۳ اپرا نگاشت و در ۱۳ فوریه ۱۸۸۳ درگذشت.دران زمان آلمان ۱۳ دولتِ سیاسی به خود دیده بود و سالها بعد آثارش به موردِ توجه دولت نازی قرار گرفت که اینها نیز تنها ۱۳ سال بر آلمان حکومت کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com