sheyda-hatemi-kirmashan-300x228مسوولان و حراست دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری سالگرد شیدا حاتمی، دانشجوی کُرد دانشگاه ارومیه که یک سال پیش به طرز مشکوکی فوت کرده بود،  ممانعت بعمل آوردند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از ماف نیوز، روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۳، در پی برگزاری مراسم یاد بود سالگرد شیدا حاتمی دانشجوی کُرد دانشگاه ارومیه که به طرز مشکوکی فوت کرده بود، توسط فعالین دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، مسوولین و حراست دانشگاه از برگزاری این مراسم ممانعت به عمل آوردند.
مسوولین حراست دانشگاه رازی کرمانشاه، به دانشجویان اعلام کردند که طبق گزارش پلیس، شیدا حاتمی خودکشی کرده است و آنها حق برگزاری چنین مراسمی را ندارند. همچنین امور فرهنگی دانشگاه رازی به دانشجویان متقاضی برگزاری مراسم یادبود سالگرد این دانشجویی کُرد هشدار داده‌اند که مطابق قوانین اسلامی نیز، برگزاری مراسم یادبود برای کسی که خودکشی کرده است، “خلاف شرع” بوده و در صورت برگزاری هر گونه مراسمی، با آنها برخورد خواهد شد.
این در حالی است که قرار بود دانشجویان در سالگرد این دانشجو، به ایراد سخنانی در رابطه با قتل این دانشجوی کُرد پرداخته و خواهان یافتن قاتل و یا قاتلین شوند و سخنانی نیز در انتقاد “عابد فتاحی”، نماینده‌ی ارومیه ایراد گردد.
بعد از قتل شیدا حاتمی، اولین فرد حکومتی که اعلام کرد وی خودکشی کرده است، “عابد فتاحی”، نماینده‌ی ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران بود.
یک سال پیش در ۱۰ اسفند، شیدا حاتمی، دانشجوی کُرد دانشگاه نازلوی ارومیه در اتاق خود در خوابگاه المهدی ارومیه به قتل رسید. با وجود اعتراضات صورت گرفته در پی قتل این دانشجو، اما تاکنون اقدام چندانی برای یافتن قاتل یا قاتلین آن انجام داده نشده است و علی رغم شواهدی دال بر شکستن گردن و دستان وی، پلیس اعلام داشته کرده که وی خودکشی کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com