logoبر اثر تهدید و فشار نیروهای امنیتی اطلاعات پدر جمال سلیمانی زندانی عقیدتی سابق دچار عارضه قلبی شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امین سلیمانی پدر زندانی عقیدتی سابق جمال سلیمانی که حدود ۲ ماه پیش با وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد و به دلیل تهدیدهای نیروهای امنیتی اطلاعات برای ترور این زندانی سیاسی مجبور به خروج از کشور شد، بعد از خروج این زندانی فشار بر خانواده و دامادشان برای توقیف چند خانه‌ی که برای وثیقه گذاشته شده است بیشتر شد و بر اثر این فشارها پدر این زندانی دچار عارضه قلبی شده و در بیمارستان شهرستان جوانرو تحت درمان قرار گرفته است.
گفته شده جمال سلیمانی که از فعالان اهل سنت شهرستان جوانرود است، پس از تحمل شکنجه و رفتارهای غیر انسانی در زندان‌های ایران، به دلیل وجود تهدید از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جوانرود و احضارهای گاه و بی‌گاه به اداره اطلاعات این شهر، به صورت مخفیانه از کشور خارج شده است.
یک منبع مطلع از وضعیت این فعال مذهبی اهل سنت به کمپین گفته: «جمال با سخنرانی در چندین مجلس دیدار که اهالی شهر برای دیدن وی آمده بودند، از ظلم‌های رژیم در زندان و شکنجه بازجویان گفته بوده و به همین دلیل به اطلاعات جوانرود احضار شده و تهدید به مرگ می‌شود.»
این منبع افزود: «پس از چندین بار تهدید ماموران امنیتی و بنا به اظهارات یکی از نزدیکانش، جمال سلیمانی ایران را به مقصد امارات یا مالزی ترک کرده است، حالا پس از متوجه شدن نیروهای امنیتی از فرار وی، فشارها متوجه خانواده این فعال مذهبی شده است.»
ماموران امنیتی اطلاعات جوانرود، از خانواده این فعال مذهبی خواسته‌اند “چند باب خانه گرو گذاشته شده” تخلیه شود. آنها همچنین داماد جمال سلیمانی را به دلیل تلاش برای “قبول مرخصی زندانی”، تهدید به بازداشت کرده‌اند.
برخی منابع گفته‌اند امارات و مالزی دو کشور مقصدی هستند که در چند سال اخیر بیش‌تر فعالان عقیدتی اهل سنت که از سوی نیروهای نهادهای امنیتی در ایران تحت فشار قرار می‌گیرند، به آنجا مهاجرت می‌کنند.
افزایش تهدید و فشار نیروهای امنیتی بر خانواده این زندانی عقیدتی سابق در حالی است که از سرنوشت جمال سلیمانی اطلاع دقیقی در دسترس نیست، همین امر باعث افزایش نگرانی فعالان عقیدتی اهل سنت شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com