نیسان نیوز: یک فعال مدنی آذربایجانی در شهرستان خوی از سوی ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات مورد تهدید و بازجویی قرار گرفت.

به گزارش نیسان نیوز، در روزهای گذشته “سالار عراقی” فعال مدنی آذربایجانی ساکن خوی از سوی ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهرستان خوی احضار و مورد تهدید قرار گرفته است.

سالار عراقی، ضمن آن که در آزمون مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده است، ماموران امنیتی حکومت اسلامی ایران به وی اعلام کرده‎‌اند در صورتی که به فعالیت و عقاید هویت‌طلبانه‌ی خود ادامه دهد، از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

در سال ۱۳۹۲ نیز، این فعال آذربایجانی چندین بار به اداره‌ی اطلاعات خوی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

این فعال آذربایجانی که از سوی نهاد های امنیتی و اداره اطلاعات خوی احضار ومورد بازجویی قرار گرفته است، سال گذشته نیز در حال سپری‌کردن دوره‌ی خدمت سربازی خود از سوی نهادهای مسئول بدون ارائه هیچ دلیلی امریه وی لغو شده بود.

سالار عراقی فعال مدنی آذربایجانی، مدرس زبان ترکی آذربایجانی و مدیر مسئول نشریه‌ی توقیف شده‌ی یارپاق و عضو شورای نویسندگان نشریه‌ی سهند بوده است.

پیشتر این فعال آذربایجانی در خرداد ۸۶ ، دومین سالروز قیام خرداد ۸۵ مردم آذربابجان و نیز ۵ مهر ۹۰ در مراسم تشییع جنازه مرحوم ابراهیم جعفرزاده و همسر و دختر خردسال وی توسط ماموران امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com