احضار، بازجویی و تشکیل پرونده برای امین عباسی شاه ابراهیمی از کنشگران کورد آئین یارسان

به گزارش خبرگزاری هرانا ، سید امین عباسی شاه ابراهیمی، از فعالان کورد جامعه مدنی یارسان پس از احضار کتبی‌ توسط پلیس امنیت کرمانشاه ،مورد بازجویی قرار گرفته و برای او پرونده قضایی تشکیل شده است.

2ccc

او قبلاً با انتشار پستی در فیس بوک گفته بود: ” نظام حاکم بر ایران ، مردم یارسان را به مردگی می‌‌خوانند اما ما باید نشان دهیم که زنده‌ایم و تا پای جان خود و بچه‌هایمان از حقوق قانونی خود دفاع می‌‌کنیم و کوتاه نخواهیم آمد و آینده یارسان را آنگونه که خود می‌‌خواهیم خواهیم ساخت نه آنگونه که اینان میخواهند .”

امین عباسی، همچنین در یک مصاحبه تلویزیونی دیگر می‌‌گوید:” آنقدر فشار بر مردم یارسان زیاد است که حتی جرات ابراز این را ندارند که بگویند پیرو آئین یارسان هستند.مردم یارسان ۳۵ سال است که هیچ حق و حقوقی در وطنمان ایران نداشته‌اند و ما شهروندان درجه ۳ و ۴ حساب می‌شویم.” او همچنین ضمن گله گی‌ از بعضی‌ از پیروان این آئین اضافه می‌‌کند :”افرادی داریم، به جای اینکه از فعالان مدنی جامعه یارسان همکاری و پشتیبانی‌ بکنند،مانع ما میشوند و از فعالیت‌های ما جلوگیری میکنند و کاری میکنند که مردم با ما همکاری نکنند. باید مردم کورد آئین یارسان نیز به این باور برسند که ما هم انسان بوده و دارای حق و حقوقی هستیم.” او در پایان مصاحبه از مردم کورد یارسان تقاضای پشتیبانی‌ از فعالیت‌های مدنی جامعه یارسان می‌کند و میگوید:”بیایید دست به دست هم بدهیم و فریاد مظلومیت خود را به گوش هموطنانمان و مردم جهان برسانیم.”م

IMG22

در زیر ابتدا گزارش هرانا ، سپس اطلاعیه مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان کرمانشاه، و در پایان ویدئو مصاحبه تلویزیونی سید امین عباسی شاه ابراهیمی میاید: آرش پارسا

————————————————

خبرگزاری هرانا – امین عباسی از «مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان» پس از احضار کتبی توسط پلیس امنیت کرمانشاه مورد1555286_1490745167826417_8918394459152593882_n بازجویی قرار گرفت و برایش پرونده قضایی تشکیل شد. 

بنا‌به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته گذشته سیدامین عباسی از «مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان» به پلیس امنیت کرمانشاه احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «این سومین باری بود که طی ماه جاری این فعال یارسانی به پلیس امنیت احضار شده بود و اینبار وی برای ساعاتی بازداشت شد.»

بنابر اظهارات امین عباسی در طی ماه جاری دو بار بصورت تلفنی و یک بار نیز با ارسال احضاریه کتبی به پلیس امنیت کرمانشاه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است و در آخرین مورد احضار با ارجاع پرونده به دادسرا با قید ضمانت آزاد گردیده است.

ماموران امنیتی و بازپرس پرونده اتهام وی را «تبلیغ برای فرقه اهل حق» و «عضویت در فیس بوک» عنوان کرده‌اند.

————————————————

اطلاعیه شورای یارسان کرمانشاه:

احضار سید امین عباسی از اعضای ” مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان” توسط پلیس امنیت کرمانشاه
===============================
هفته ی گذشته برای سومین بار سید امین عباسی از اعضای مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان از سوی پلیس امنیت کرمانشاه فراخوانده شده و مورد بازجوییamin قرار گرفت و ساعاتی را نیز بازداشت گردید.
بنابر اظهارات ایشان در طی ماه جاری دو بار بصورت تلفنی و یک بار نیز با ارسال احضاریه کتبی به پلیس امنیت کرمانشاه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است . در آخرین مورد احضار با ارجاع پرونده به دادسرا با قید ضمانت آزاد گردیده است. ماموران امنیتی و بازپرس پرونده اتهام وی را “تبلیغ برای فرقه اهل حق” و ” عضویت در فیس بوک ” عنوان کرده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com