موسوی

خواهر میرحسین موسوى؛ ١٣٠٩ روز پس از حصر:خدیجه موسوی، خواهر میرحسین موسوى می گوید آنچه که موسوی نگران آن بود و بخاطر آن نگرانى‌ها نامزد انتخابات شد را اکنون همه دیدند و با اطلاعاتی که خودشان افشا کردند معلوم شد که همه اتهام ها علیه موسوى دروغ بود.

به گزارش روز، هرچند از ۲۵ بهمن ۸۹ که رهبران جنبش سبز در حصر خانگی قرار گرفتند تاکنون خیلی مسائل در کشور تغییر یافته و دولت حسن روحانی جایگزین دولت محمود احمدی نژاد شده اما تنها تغییری که در وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد رخ داده ملاقات های هفتگی آنها با دختران شان است. خدیجه موسوی خامنه، خواهر میرحسین موسوی که دو هفته پیش موفق به ملاقات با برادرش شده در مصاحبه با وبسایت “روز” می گوید: من دو هفته پیش برادرم و خانم رهنورد را ملاقات کردم حال شان خوب است. روحیه شان خوب است و هیچ فرقی نکرده در عقیده شان و همچنان روی عقیده شان و پای حقوق مردم ایستاده اند. شرایط شان هم هیچ تغییری نکرده توی همان خانه خودشان در کوچه اختر زندانی هستند و تنها تغییری که اخیرا کرده این است که دختران می توانند هفته ای یکبار با آنها ملاقات کنند.

حسن روحانی که سال گذشته بر مسند ریاست جمهوری نشست در دوران تبلیغات انتخاباتی وعده هایی مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از رهبران جنبش سبز داده بود. او در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در زمان تبلیغات انتخاباتی و در پاسخ به آنها گفته بود: “به نظر من مشکل نیست شرایطی را در یک سال آینده بشود فراهم کرد که نه تنها آن‌هایی که در حصرند آزاد شوند بلکه حتی آن‌هایی که به خاطر سال ۸۸ در زندان هستند هم آزاد شوند”.

 وعده های او خیلی ها را پای صندوق های رای کشاند؛ همان ها که پس از اعلام پیروزی حسن روحانی در انتخابات خرداد ۹۲ در خیابان های تهران جشن گرفتند و فریاد رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی را سر دادند از خواهر میرحسین موسوی سوال می کنم که علیرغم وعده ها تاکنون تغییری در وضعیت اقای موسوی و خانم رهنورد ایجاد نشده در این مدت آیا با شما تماسی از سوی دولت گرفته شده؟ خانم موسوی می گوید: نه هیچ تماسی گرفته نشده و ما هم هیچ وقت انتظاری نداریم. اما مساله ای که است اینکه اگر آقای موسوی، آقای کروبی و خانم رهنورد اینطور استقامت نمی کردند و خطرها را به جان نمی خریدند این دفعه هم نمی گذاشتند اقای روحانی بیاید. همان استقامت آنها باعث شد آقای روحانی رای بیاورد. در این مدت هم تنها تغییری که کرده این است که بچه ها هفته ای یکبار ملاقات می کنند. ملاقات ها همچنان مثل سابق درخانه مجاور است و در خانه خودشان نمی گذارند. ما هم دو ماه یکبار می شود که ملاقات میدهند اما مادر خانم رهنورد را سختی می گیرند. قبلا هر از گاهی خانم رهنورد را می بردند خانه مادرشان تا با او ملاقات کنند اما از روزی که تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی آنها را در خانه مادر خانم رهنورد دیده بودند متاسفانه کمتر شده یعنی خیلی محدود شده ملاقات های خانم رهنورد با مادرش و خیلی سخت می گیرند.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد ۲۵ اسفند ماه در جریان دیدار با احترام السادات نواب صفوی، چند دقیقه ای با جمعی از معلمان و خانواده های زندانیان سیاسی دیدار کرده بودند. این دیدار غیر مترقبه در حضور نیروهای امنیتی انجام شد و اولین بار بود که طی ۴ سال گذشته که موسوی و رهنورد در حصر خانگی به سر می برند، موفق به دیدار با افرادی غیر از اعضای خانواده خود شدند.

خدیجه موسوی خامنه می گوید: تمام چیزهایی که اقای موسوی می گفتند الان همه می بینند که عین واقعیت بوده. آن چیز هایی که اقای موسوی آن موقع نگران بودند نگران وضعیت کشور بود و به خاطر همین آمد را همه دیدند. نتایج عملکرد دولت فاسد را پیش بینی کرده و هشدار داده بود. حالا دیدند و معلوم شد از چه کسی حمایت می کردند الان انسانیت حکم می کند که بیایند به اشتباهات شان اعتراف بکنند از مردم عذرخواهی کنند نه اینکه ظلم را ادامه بدهند و یک عده آدم بی گناه و متعهد را در زندان یا بدتر از زندان، اسیر نگهدارند. این همه در این ۴ سال تهمت زدند و مثلا گفتند که یک میلیارد از عربستان پول گرفته اند و می خواستند مملکت را به اشوب بکشند. حالا که روزنامه ها نوشته اند ۱۰۰ نفر از طرفداران خودشان می خواستند مردم را در راهپیمایی قتل عام کنند. مردم به چشم خودشان می بینند و می دانند همه این ها دروغ بوده. اگر راست می گویند اجازه دهند اینها هم حرف خودشان را بزنند لااقل از خودشان دفاع کنند. چه بخواهند چه نخواهند این ظلم و جور در تاریخ به نام شان ثبت شده. هر چه هم همین طور پیش برود آبروی شان پیش مردم بیشتر خواهد رفت.

خواهر میرحسین موسوی می افزاید: اظهر من الشمس است برای همه روشن شده که چرا اقای موسوی ۲۰ سال کنار بود و نمی امد. بعد از ۲۰ سال چرا آمد و خطر را احساس کرده بود برای مملکت و همه چیز را به جان خرید و آمد به خاطر مملکت. همه می دانند. مدام می گویند پیرو حضرت علی هستیم. بیایند یک مورد را نشان دهند که حضرت علی یا پایمبر اینطور ظالمانه یک انسان را یک یهودی را اینطور اسیر کند و از همه حقوق اجتماعی اش محروم کند محروم کند این همه ظلم کند و از همه چیز محروم اش کند. پیامبر اکرم وقتی مکه را فتح کرد منزل ابوسفیان را مامن مشرکین قرار داد و حتی راضی نشد از اعتبار و شان ابوسفیان چیزی کم شود. اینها همه چیز را قطع کردند روزنامه نمی دهند کتاب نمی دهند اجازه شرکت در مراسم ترحیم پدرش را ندادند حتی نگذاشتند یک مراسم ختم گرفته شود بعد می آیند از تریبون های نماز جمعه و تلوزیون که با پول بیت المال اداره می شود مرتب توهین می کنند تهمت می زنند و از ابروی مملکت هزینه می کنند که ابروی اینها را پیش مردم ببرند؟ آبروی خودشان می رود.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن سال ۸۹ در حالی در بازداشت خانگی به سر می برند که علیرغم همه اتهاماتی که حامیان محمود احمدی نژاد و رهبر جمهوری اسلامی، متوجه آنها کرده اند هیچ دادگاهی برای رسیدگی به این ادعاها برگزار نشده است. تاکنون هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی نیز مسئولیت حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و همچنین مهدی کروبی را برعهده نگرفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com