وب-فریدونهمزمان با فرارسیدن روز خبرنگار از بیش از ۴دهه فعالیت و حضور در عرصه روزنامه نگاری استاد «فریدون صدیقی» روز ۱۸مرداد ماه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ابن سینا تجلیل به عمل خواهد آمد. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا، ، استاد فریدون صدیقی ۷ آذر ۱۳۲۸ در سنندج به دنیا آمد و دی ماه ۱۳۵۱ درحالی که به عنوان داستان نویس برگزیده مجله تماشا انتخاب شده بود، به تحریریه روزنامه کیهان پیوست. او ۲۶ سال در کیهان به عنوان خبرنگار، گزارشگر، دبیر گروه، عضو شورای سردبیری و عضو شورای تیتر مشغول به کار بود. وی همچنین در سمت سردبیر به روزنامه هموطن‌سلام رفت و سپس به عنوان معاون سردبیر در روزنامه همشهری مشغول فعالیت شد.

استاد صدیقی که طی ۳۷ سال در شکل‌گیری و حیات ده‌ها روزنامه و مجله سهم و نقش ایفا کرده است قریب به ۲۰ سال نیز روزنامه‌نگاری تدریس می‌کند و سال‌ها نقد هنری و ادبی می نویسد.

از دیگر کارهای استاد صدیقی در روزنامه ‌نگاری، سردبیری هفته‌نامه موفق و تاثیر‌گذار «حوادث» در سال ۱۳۷۰ است که رویداد تازه‌ای در حوزه حادثه ‌نویسی در مطبوعات به شمار می‌رفت. صدیقی تجارب خود را در حوزه حوادث نویسی دنبال کرد،‌ به طوری که تئوری‌ های تازه‌ای را در کارکرد های تیترنویسی در حوادث به دانش روزنامه ‌نگاری ایران اضافه کرد. او در یک مقاله بلند با عنوان «قطعاتی برای پازل تیترنویسی در مطبوعات ایران» تجارب خود را در این زمینه مکتوب کرده‌ است.

علاقمندان به حضور در این مراسم می توانند ۱۸مرداد ماه ساعت ۱۹ به فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی حضور یابند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com