کانون مدافعان حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بازداشت همراه با ضرب و شتم و اعمال خشونت نرگس، محمدی عضو شورای عالی نظارت و سخنگوی کانون مدافعان حقوق‌بشر، در مراسم دومین سالگرد ابراهیم کتابدار، از جانباختگان آبان ۹۸ اعتراض کرد.

در این بیانیه با اشاره به نگهداری نرگس محمدی در سلول انفرادی زندان اوین، به ابلاغ حکم ناعادلانه ۳۰ ماه زندان و تلاش برای اجرای ۸۰ ضربه شلاق علیرغم مقاومت و عدم پذیرش محمدی اعتراض شده است. کانون مدافعان حقوق‌بشر به ریاست شیرین عبادی، حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل، در این بیانیه ضمن محکوم کردن هر گونه رفتار غیر قانونی و سواستفاده از قدرت توسط مسوولین، استفاده از قوانین به عنوان ابزار سرکوب را محکوم کرده است.

✳️ متن کامل این بیانیه را در ادامه بخوانید:

نرگس محمدی، عضو شورای عالی نظارت و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، در تاریخ ۲۵ آبان در حالی که قصد شرکت در مراسم دومین سالگرد ابراهیم کتابدار یکی از جانباختگان آبان ۹۸ را داشت توسط مأموران امنیتی و با ضرب و جرح و اعمال خشونت دستگیر و روانه زندان اوین می گردد.

نرگس در حال حاضر در سلول انفرادی در زندان اوین نگهداری می‌شود و در این وضعیت حکم ۳۰ ماه حبس و ۸۰ ضربه شلاق ناعادلانه صادره از شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس را که بدون حضور او صادر شده است به وی ابلاغ کرده‌اند. نرگس محمدی در تماس کوتاه تلفنی با همسر و برادر خود گفته است که قصد دارند حکم ۸۰ ضربه شلاق را که معلوم نیست بر چه مبنایی صادر شده است، در مورد او اجرا کنند و او گفته است که در برابر اجرای این حکم ناعادلانه مقاومت خواهد کرد.

کانون مدافعان حقوق بشر بر این باور است که این حکم با هیچیک از مقررات قانونی مطابقت ندارد و پرونده در شرایطی بررسی و منجر به صدور حکم شده است که به شکایت نرگس محمدی علیه رییس اسبق زندان با وجود نظریه پزشکی قانونی زنجان مبنی بر آثار ضرب و شتم بر بدن او توجهی نشده است.

کانون مدافعان حقوق‌بشر ضمن محکوم کردن هر گونه رفتار غیر قانونی و سواستفاده از قدرت توسط مسئولین و مقامات قضایی و غیرقضایی، استفاده از قوانین به عنوان ابزار سرکوب را محکوم می‌کند. کانون مدافعان حقوق بشر خواهان توقف اجرای این حکم ناعادلانه علیه نرگس محمدی و آزادی فوری اوست.

شیرین عبادی

رییس کانون مدافعان حقوق‌بشر

۲۷ آبان ۱۴۰۰

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)