حکومت اسلامی- فاشیستی- فاسد و فریب‌کار ایران بیش از ۴ دهه است که به وحشیانه ترین و ناعادلاته ترین شکل ممکن برنامه حذف پویندگان آزادی، عدالت و رفع تبعیض را در برنامه خود قرار داده و اجرا کرده است تا افراد و گروه‌ها امکان اعتراض به ظلم ها، بی‌عدالتی‌ها، تبعیض ها، محرومیت و نابرابری های بی رویه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این حکومت را نداشته باشند و این نظام فاشیستی با مسئولان سراپا فاسد و ظالم اش، علیرغم نابود کردن کشور و جامعه و به قهقرا بردن زندگی مردم، کماکان بتوانند سر پا بمانند.

 

دو سال پیش در چنین روزهایی در ۲۴ آبان ۱۳۹۸ قیمت بنزین به یک‌باره سه برابر شد و مردم جان به لب رسیده از این همه بی‌عدالتی، تبعیض و نابرابری که با تورم و گرانی سرسام آور کمرشان خورد شده است، از روز ۲۵ آبان با ماشین‌های خود در خیابان‌ها ایستادند و راه‌ها را بستند و این اعتراض ها بلافاصله در بیشتر شهرها و روستاهای ایران گسترش یافت. حکومت که بهتر از مردم از وضعیت فاجعه بار کشور و سست شدن پایه‌های حکومت و نارضایتی های شدید مردم با خبر است، از این اعتراض ها به شدت ترسیده بود و بلافاصله اینترنت را در سراسر ایران قطع کرد تا صدای اعتراض معترضان به همدیگر و به رسانه‌های خارج از کشور نرسد تا بتواند جلوی موج عظیم اعتراض ها را با سرکوب های وحشیانه خود بگیرد. در نتیجه ماموران امنیتی- اطلاعاتی و انتظامی سرکوب گر خود را به تمام نقاط شهرها و روستاهای ایران گسیل کرد. مامورانی که توسط سران نظام و شورای تأمین استان ها و شهرستان‌ها دستور آرام کردن اوضاع به هرقیمتی و سرکوب وحشیانه و کشتار مردم معترض جان به لب رسیده را داشتند. پس از گذشت ۲ سال از آن کشتار وحشیانه خیابانی، خانواده‌های زخم خورده و آسیب دیده و مردم ایران هنوز نمی‌دانند که چند نفر از معترضان کشته شده اند،‌ چند نفر بازداشت و شکنجه شده‌اند و سرنوشت هر یک از آن‌ها چه شده است.

 

امسال دومین سالگرد کشتار مردم معترض در آبان ۹۸ در خیابان، از یک سو مصادف شده با برگزاری دادگاه محاکمه حمید نوری در استکهلم و از سوی دیگر با دادگاه بین‌المللی مردمی آبان که  در ۵ روز گذشته در روزهای ۱۹ تا ۲۳ آبان در لندن برای بررسی کشتار و سرکوب مردم در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ برگزار شد. در این دادگاه اظهارات ۴۵ شاهد و شهادت نامه کتبی ۱۲۰ نفر درباره جنایات آبان ۹۸ مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این دادگاه “۱۳۳” نفر از مقام‌های جمهوری اسلامی، از جمله؛ علی خامنه‌ای رهبر، حسن روحانی ٰرئیس جمهور وقت، ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه وقت، علی شمخانی رئیس شورای امنیت ملی را به “جنایت علیه بشریت” متهم کرده است. در این دادگاه نمادین تعدادی از خانواده ی زخم خورده و دادخواه و تعدادی دیگر از شاهدان به شکل حضوری و مجازی شجاعانه درباره نحوه اعتراض عزیزان شان و دیگر مردم معترض و کشتار وحشیانه مردم توسط حکومت جنایت کار اسلامی ایران در آبان ۹۸ شهادت دادند. از جمله خانواده‌های دادخواه ناهید شیرپیشه (مادر پویا بختیاری)، امیر انصاری فر (پدر فرزاد انصاری فر)، محبوبه رمضانی (مادر پژمان قلی پور)، سکینه محمدی (مادر ابراهیم کتاب‌دار) و چند خانواده دیگر با نام و نشان و تصویر خود از ایران بسیار شجاعانه به شکل مجازی یا ویدئویی (مستقیم یا غیر مستقیم)، در این دادگاه حضور یافتند و از نحوه کشته شدن عزیزان شان و اذیت و آزار و شکنجه های حکومت به خانواده‌ها گفتند که تا اکنون نیز ادامه دارد.

حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ دیده بان ایران با بی‌شرمی تمام گفت: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کردند من بودم، ما کشتیم، حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟ طرف آمده بانک آتش زده، ما هم او را کشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟». در پاسخ به حسن نوروزی جنایت کار باید گفت: بی‌شرف بر فرض محال اگر فردی از مردم معترض هم بانکی را آتش زده باشد، تو و هیچ فرد سرکوب گر دیگری حق نداشته و ندارید که آن فرد و دیگر معترضان را بکشید. بسیاری از شهادت ها در همین دادگاه نمادین آبان نشان می‌دهد که خود شما این افراد را اجیر کرده‌ بودید که بانک ها را آتش بزنند. با وجود این، مطمئن باشید همین مردمی که ۴۳ سال است زندگی‌ و عزیزان شان را شما بارها به آتش کشیده و خانه خراب شان کرده اید، یک به یک شما را در ایران به زودی محاکمه و مجازات خواهند کرد، البته اگر بتوانند دموکراتیک و عادلانه عمل کنند و به مانند شما عمل نکنند. هم‌اکنون یکی از همکاران جنایت کار شما در قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در دادگاه استکهلم محاکمه می‌شود و هفته آینده نیز بازجویی از او شروع خواهد شد و این درس عبرتی برای شماست تا بدانید که هیچ جنایت کاری از محاکمه و مجازات مصون نخواهد ماند.    

 

این جنایت کاران در همین روزها افراد بسیاری را در شهرهای مختلف بازداشت، احضار یا به احکام سنگین محکوم کردند که مواردی را یادآور می شویم. بنا به خبرهایی از خبرگزاری هرانا: ۱) در ۲۳ آبان؛ بازداشت پنج شهروند توسط نیروهای امنیتی در سنندج، ۲) در ۲۳ آبان؛ محکومیت نصرت بهشتی، فعال مدنی و فرهنگی بازنشسته ساکن مشهد محبوس در زندان مشهد به ۵ سال حبس، ۳) در ۲۳ آبان؛ محکومیت رحیم ارجمندی، شهروند اهل یاسوج به ۲۳ ماه حبس، ۴) در ۲۲ آبان؛ بازداشت پنج شهروند توسط نیروهای امنیتی در مریوان، ۵) در ۲۲ آبان؛ برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزانه انصاری فر، خواهر فرزاد انصاری فر، یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸ در تاریخ ۴ دیماه در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان، ۶) در ۲۲ آبان ارجاع پرونده توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی به دادگاه انقلاب شاهین شهر، ۷) در ۲۱ آبان؛ بازداشت دستکم ۹ شهروند توسط نیروهای امنیتی در بانه، ۸) در ۲۱ آبان؛ انتقال کیوان صمیمی به بند ۲۰۹ اوین – او از ۱۷ آذر ۹۹ محکومیت ۲ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند، ۹) در ۱۸ آبان؛ احضار افشین حسین پناهی، طی ابلاغیه ای به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج، ۱۰) در ۱۵ آبان؛ بازداشت عسل محمدی و هیراد پیربداقی با تفتیش منزل شان، ۱۱) در ۱۵ آبان؛ انتقال سپیده قلیان به بند زنان زندان اوین، ۱۲) در ۱۴ آبان؛ محکومیت سیاوش سبحانیان، شهروند بهائی به ۲ سال حبس،  ۱۳) در ۱۲ آبان؛ گوهر عشقی، سحر بهشتی و همسرش مصطفی اسلامی هم زمان با سالگرد جان باختن ستار بهشتی بازداشت و در ۱۵ آبان آزاد شدند، ۱۴) در ۱۰ آبان؛  بازداشت و انتقال آرش گنجی عضو کانون نویسندگان ایران به زندان اوین جهت اجرای محکومیت ۱۱ سال حبس.

 

علیرغم این سرکوب های وحشیانه، روزی نیست که شاهد اعتراض های پیاپی و شجاعانه کارگران، کشاورزان، معلمان، بازنشستگان، نویسندگان، هنرمندان، وکلا، زنان، خانواده‌های دادخواه و تمامی زحمتکشان آزادی خواه و آگاه جامعه در شهرهای مختلف و روستاهای ایران نباشیم. حکومتی که پایه‌های آن از یک سو بر سرکوب، خشونت، بازداشت، شکنجه و ریختن خون بهترین و عاشق ترین فعالان سیاسی و دگراندیشان و مردم معترض و از سوی دیگر بر فساد، فریب و فقیرترکردن مردم بنا شده است، نمی تواند در برابر جنبش های مستقل و مردمی پیگیر و پایدار و اعتصاب های سراسری دوام بیاورد.

 

ما مادران پارک لاله ایران به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی مردم ایران معتقدیم که برای دستیابی به آزادی،‌ دموکراسی و برقراری عدالت نیازمند آن هستیم که با سایر جنبش های مستقل و مردمی همراه و هم صدا شویم. ما از اعتراض ها و اعتصاب های کارگران و زحمتکشان و تمامی آزادی خواهان ایران حمایت می‌کنیم و این چرخه ی بی عدالتی، تبعیض، نابرابری‌های اجتماعی، آزادی کشی، سرکوب، بازداشت، شکنجه، اعدام را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمامی آزادی خواهان و دادخواهان می‌خواهیم که برای دستیابی به مطالبات زیر با ما همراه شوند:

۱) لغو مجازات شلاق و اعدام از جمله؛ اعدام، ترور، کشتار خیابانی، شلاق، شکنجه، سنگسار و قصاص، ۲) آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی، ۳) محاکمه و مجازات آمران و عاملان تمامی جنایت‌های صورت گرفته توسط مسئولان جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا به امروز در دادگاه هایی علنی، عادلانه و مردمی. ما هم چنین اعتقاد عمیق داریم که این خواسته ها با اتحاد و همبستگی و مبارزات پیگیر ما دادخواهان به دست خواهد آمد و تردیدی نیست که برای رسیدن به این خواسته ها باید برای؛ ۴) آزادی بیان و اندیشه، ۵) حق داشتن تجمع و اعتصاب و تشکل و احزاب مستقل، ۶) رفع هرگونه تبعیض و ۷) جدایی دین از حکومت نیز تلاش کنیم، زیرا علت اصلی این بی عدالتی ها را در ساختار و قوانین آزادی ستیز و تبعیض آمیز حکومت جنایت کار اسلامی ایران می دانیم.

 

 

مادران پارک لاله ایران

۲۴ آبان ۱۴۰۰

www.mpliran.net

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)