پشت پرده مرگ نوزاد ، قبل از تولد در بیمارستان نقده
شنبه ١۴ تیر ١٣٩٣

به گزارش سولدوز خبر؛ این اتفاق که شنبه هفته گذشته رخ داد اظهارات قابل تأملی به دنبال داشته است ، از جمله ادعای درخواست پول از بیمار برای عمل سزارین !

گفته میشود با مصوب شدن قانون منع سزارین مگر در موارد ضروری ، برخی دکترهای زنان و زایمان با بحرانی جلوه دادن زایمان طبیعی و ترساندن بیمار ، همواره سعی میکنند بازار عمل های غیرضروری سزارین را داغ نگهدارند .

پدربزرگ نوزاد فوت شده در گفتگو با خبرنگار سولدوز خبر با متهم کردن پزشک زنان و زایمان و کادر درمانی به سهل انگاری میگوید: “ساعت ۸ صبح دخترم را به بیمارستان رساندیم اما تا ساعت ۵ بعد از ظهر از دکتر خبری نبود و هی میگفتند باید زایمان طبیعی کند که نهایتا بچه تلف شد ، مادرش هم در شرف مرگ بود ، دکتر زینالی خوب در جریان است او به ما گفت که بچه از دست رفت فقط دست به دامن خدا شوید که مادر برگردد ، من در این موقع با دستپاچگی دنبال رئیس بیمارستان گشتم اما موفق نشدم پیدایش کنم و بعد از آن رفتم تا شکایت کنم .”

پدربزرگ که عهده دار کارهای قانونی شکایت از پزشک و کادر درمانی کشیک بیمارستان است در خصوص ادعای درخواست پول توسط پزشک زنان و زایمان چنین گفت : “دکتر زنان زایمان گفته بود اگر پول بدهید ( پول را نقد و دستی خواسته بود نه اینکه به حساب بیمارستان بریزیم) عمل سزارین میکنم اما اگر پول ندارید باید بصورت طبیعی عمل کند . داماد من مستأجر است و تا برود پول را تهیه کند و برگردد آن اتفاق افتاد . واقعیت این است اگر پول داشتیم ، دخترم را چرا دست چنین دکترهایی میسپردم؟”

پدربزرگ نوزاد فوت شده همچنین با گلایه میگوید: دکتر بعد از آن ماجرا نه تنها از ما دلجویی نکرد بلکه به گفته پرستارها از ترس روبرو شدن با ما از در پشتی از بیمارستان خارج شده بود .

همسر یکی دیگر از مراجعین به این دکتر با طرح یک مورد مشابه میگوید : “خانم من به علت مشکلی که در رحم داشت باید بصورت سزارین زایمان میکرد که یکی از پرسابقه ترین دکترهای آذربایجان غربی در ارومیه نیز این نظر را تأیید کرده بود ، ما از سه ماه پیش به این دکتر مراجعه میکردیم ، بعد از سه ماه دکتر زنان و زایمان از ما تقاضای پول کرد و ما گفتیم که چرا باید پول بدهیم در حالیکه بیمه تکمیلی و طلایی داشتیم؟! اما دکتر اصرار داشت که ۶۰۰ هزار تومان بگیرد و میگفت اگر نگیرد عمل نمیکند . بالاخره بعد از چند روز راضی شدیم تا پول را بدهیم اما نمیدانم چه شده که نظر دکتر تغییر کرده بود و گفت که “نه پول میگیرم و نه عمل میکنم باید زایمان طبیعی انجام شود .” بعد از کلی بگو مگو عمل سزارین در ارومیه انجام شد بدون اینکه ریالی پول پرداخت کنیم .”

سولدوز خبر در تماس با دکتر مذکور ، اظهارات وی را در این خصوص ثبت کرد ، این دکتر در ابتدا گفت: “این اتفاق در بیمارستان افتاده و تقصیر کسی هم نیست ، رشته شما هم پزشکی نیست ، بچه خونریزی کرد تا بردیم اتاق عمل فوت شد . مریض خوابیده بود برای زایمان طبیعی و مشکلی هم نداشت که یکدفعه بچه خونریزی کرد و سریعا در عرض یکربع اتاق عمل آماده شد و چون پزشک کشیکش من بودم سریعتر از هر کسی در اتاق عمل حاضر شدم .”

اما این دکتر زنان و زایمان با رد ادعای بیمارانش در خصوص درخواست پول برای عمل سزارین به سولدوز خبر گفت: “این حرفها درست نیست ، من اصلا عمل سزارین انجام نمیدهم چون بیمه قبول نمیکند و حتی اگر مریض پول هم بدهد قبول نمیکنم بخاطر اینکه بیمه از حق و حقوق ما کم میکند در ضمن این ها مسائلی نیست که عده ای بخواهند آنرا رسانه ای کنند چنین مسائلی باید از طریق نظام پزشکی رسیدگی شود و مطمئن هستم که همه تبرئه خواهند شد .

خانم دکتر مدتی بعد در تماس با خبرنگار سولدوز خبر در مورد دریافت پول از بیماران چنین گفت: احتمالا بیمار منظور مرا بد فهمیده است چون من گفتم بیمه هزینه سزارین را قبول نمیکند و هزینه بیمارستان هم برای عمل سزارین در حدود ۶۰۰ هزار تومان است یعنی این هزینه عمل سزارین آزاد است ، مریض این پول را به من نمیدهد بلکه به بیمارستان میدهد و آنها فکر کردند من پول را برای خودم میخواهم . البته الان این هزینه ۹۰۰ هزار تومان شده است و این پول هم به جیب من نمیرود .

گفتنی است مسئول بیمه با رد سخنان دکتر زنان و زایمان در خصوص نپرداختن حق و حقوق پزشک در صورت انجام عمل سزارین گفت: حداقل در این دو سالی که من اینجا هستم حتی یک مورد هم قصور صادر نشده است .

یک منبع مطلع در این خصوص بدون تأیید یا رد کردن موضوع قصور پزشک یا درخواست پول تصریح کرد که نظام پزشکی در حال بررسی قضیه بصورت جدی است و در حال حاضر منتظر نظر رسمی پزشکی قانونی در خصوص علت تامه فوت نوزاد است ، همچنین ادعای بیمار در خصوص درخواست پول از سوی این دکتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com