5پروژه پانترک سپاهاعتراض جمعی آذربایجانیان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد استان های آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل ، زنجان ، همدان و تهران

با سلام و تبریک نوروز

احتراما به استحضار می رساند، ظهر روز جمعه یکم فروردین ۱۳۹۳ برنامه تلویزیونی در شبکه دولتی «آز تی وی» بادکوبه با نام فستیوال عاشیق ها با برنامه ریزی خانه عاشیق های جمهوری آران به سرپرستی آقای زلیم خان یعقوب و با شرکت دو گروه از عاشیق های ایرانی پخش شد که ترانه های عاشیق های اعزامی از آذربایجان ایران به شدت ضد ایرانی و آذربایجانی بود و موجب نگرانی شدید شذه است.

این فستیوال که در بادکوبه برگزار شده، هنرمندانی از کشورهای ایران ، گرجستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و از مناطق جمهوری آران شرکت کرده بودند. عاشیق های ایرانی دعوت شده به فستیوال همگی هدفمند و خط داده شده از سوی سازمان های مشکوک و تحت کنترل وزارت امنیت بادکوبه و از میان پانترک ها و جدای خواهان آذربایجان ایران انتخاب شده بودند. این دعوت شدگان به سرپرستی دو عاشق شناخته شده پانترک و ضد ایرانی بنام های سلجوق شهبازی و محبوب خلیلی آهنگ ها و متن ترانه های خود را طوری انتخاب نموده بودند که در روند برنامه دولت ایران ستیز علی اف بود و بطور آشکار مردم آذربایجان را که از بنیانگذاران ایران هستند، جدای از ملت ایران لقب داده و آنها را بخشی از سربازان آتا ترک خوانده و علی اف را به دفاع از حقوق و ملیت آنها فرا خوانند!!

برای آگاهی و دانستن عمق فاجعه بار این حرکت حساب شده و نقض تمامیت ملی ایرانیان، می باید اجرایی عاشیق های ایرانی در این فستیوال را بشنوید.

زلیم خان یعقوب از مسلمانان سنی و متولد برج علی (بورچالی) گرجستان که بلحاظ دست بوسی و ذوب شدن در خانواده علی اف تابعیت خود را عوض کرده و پاسپورت جمهوری آران را دریافت کرده است. زلیم خان یعقوب طرفدار ایجاد یک ملت واحد ترک از ترکیه امروزی تا مغولستان می باشد و معتقد است که در ایران ۴۰ میلیون ترک در زندان فارس هایی فاشیسم زندگی می کنند و با کمک دولت الهام علی اف بزودی به دامن ملت بزرگ ترک خواهند برگشت و همراه با قفقاز و با نابود کردن کل ارامنه عضو کشور ترکیه خواهند شد.

آقای زلیم خان یعقوب کتابی نوشته تحت عنوان «پیغمبر» و در آن کتاب که با کیفیت بسیار بالا در ترکیه چاپ شده، ده ها بار به شیعه ها و بویژه پنج تن توهین کرده و آنها را برخلاف اسلام و خلفا دانسته و مذهب شیعه را یک روش ساختگی صفوی ها و ضد اسلام خوانده است.

این حرکت تبلیغاتی حساب شده در حالی به اجرا و نمایش در می آید که خیلی از ایرانیان در نورز نخست نوروز این برنامه را می بینند و تاثیر سوء در روحیه ملی و میهنی آنها می گذارد.

با توجه به اینگونه حرکت هایی مشکوک دولت های منطقه ای و فرا منطقه ای، نگرانی رهبران نظام را در موضوع فرهنگی بسیار خرمندانه و بجا می دانیم و خواستار برخورد با اینگونه دشمنی های آشکار با ایران و آذربایجان واقعی هستیم.

ما مردم آذربایجان از مسئولین کشور بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد استان های آذری نشین می پرسیم، آیا از اعزام این هنرمندان بیگانه پرست و ضد ایرانی با خبر بوده و حرکت های تخریب کننده آنها را که با هدایت مشکوک سازمان های گوناگون انجام می پذیرد را در نظر دارد؟.

با احترام و آرزوی سالی خوب برای ایرانیان و نوروز دوستان

پاینده ایران ؛ یاشاسین آذربایجان

جمعی از مردم آذربایجان در سراسر کشور

یکم فروردین ۱۳۹۳

 

برای شنیدن شعرهای ضد ملی عاشیق های حاضر در این فستیوال ضد ایرانی

بر روی ۲۱ کلیک کنید و در ابتدای این برنامه گوینده ، می گوید ایران عاشیقلاری

http://www.aztv.az/canli/aztv-canli.htm

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com