میکروسافت دو هفته پیش اعلام کرد که به زودی پنج به‌روزرسانی امنیتی جدید که دو تا از آنها برچسب “حیاتی” دارند را برای بستن حفره‌هایی در ویندوز و نرم‌افزار امنیتی فورفرانت پروتکشن (Forefont Protection 2010) که مبتنی بر نرم‌افزار اکسچینج است منتشر خواهد کرد.

سه تا از چهار به‌روزرسانی ویندوز اکس‌پی را هم شامل می‌شوند؛ سیستم عامل ۱۳ ساله‌ای که مایکروسافت قصد دارد آن را از اردیبهشت آینده بازنشسته کند. پس از این به‌روزرسانی، مایکروسافت فقط دو به‌روزرسانی امنیتی دیگر را قبل از رها کردن این سیستم عامل قدیمی برای آن منتشر می‌کند.

یکی از این دو به روز رسانی حیاتی برای ویندوزهای ۷، ۸، ۸.۱؛ ویندوز آرتی و آرتی ۸.۱؛ و ویندوزهای سرور ۲۰۰۸ آر ۲، ۲۰۱۲، و ۲۰۱۲ آر ۲ منتشر شده است.

اندرو استورمز، مدیر عملیات توسعه در کلود-پسج، در مورد تأثیر این بولتن گفت: “این احتمالاً موردی کلاسیک از اضافه شدن چیزی جدید و یا چند خط کد جدید است که در  نسخۀ جدیدتر معرفی می‌شود.”

دو به‌روزرسانی دیگر هم برای ویندوز اکس‌پی ارائه شده که از سیستم نمره‌دهی چهار مرحله‌ای مایکروسافت ردۀ “مهم” را دارند. یکی از آنها برای مقابله با مهاجمانی استفاده می‌شود که می‌خواهند دسترسی‌های بیشتری را به دستگاه به دست آورند، در حالی که دیگری برای مقابله با ربوده شدن اطلاعات شخصی از پی‌سی طراحی شده است.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌ها نیز که رتبه ضروری دارد برای فورفرانت پروتکشن ۲۰۱۰ ارائه شده که  برنامه‌ای امنیتی و ضد اسپم برای سرورهای ایمیل است. طبق معمول، مایکروسافت در این مورد که چه بخشی به‌روز شده و یا آسیب‌پذیری در کجا نهفته بوده، هیچ سرنخی نداده است اما از آنجا که برنامۀ فورفرانت روی سیستم‌های اکسچینج که برای شرکت‌ها مهم است مستقر بوده، به احتمال زیاد پس از انتشار مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

استورمز گفت: “آن به‌روزرسانی که [با کد اجرایی از راه دور] در اکسچینج انجام می‌شود مورد توجه زیاد قرار خواهد گرفت. این مورد ممکن است هفتۀ آینده در بالای فهرست ما قرار گیرد، اگر چه نخست باید بردار حمله را ببینیم.”

فورفرانت پروتکشن ۲۰۱۰ برنامه‌ای است که مایکروسافت آن را از دسامبر ۲۰۱۲ متوقف کرده است. اما با وجود آنکه توسعه و فروش این برنامه متوقف شده، مایکروسافت وعده داده است برای آن وصله‌های امنیتی و امضاهای جدید را تا پایان ۲۰۱۵ ارائه کند. این امضاها اجزایی اثر انگشت مانند هستند که نرم‌افزارهای مخرب جدید و یا هرزنامه‌ها را شناسایی می‌کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com