نماینده ولی‌فقیه در سپاه:
سپاه پروژه‌های ملی‌ را به بخش‌ خصوصی واگذار می‌کند
شرق: سپاه پروژه‌های ملی‌اش را به بخش‌های خصوصی واگذار می‌کند. حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفته: «سپاه در نظر دارد همان‌گونه که تاکنون پروژه‌های خود را محدود کرده است، این کار را ادامه دهد و پروژه‌های ملی‌اش را به بخش‌های خصوصی که ظرفیت ورود به این پروژه‌ها را دارند واگذار کند.»به گزارش «ایسنا» سعیدی این موضوع را در نشست خبری که صبح روز گذشته به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، عنوان کرده است. او با بیان اینکه «هدف اصلی سپاه از ورود به پروژه‌های اقتصادی، درآمدزایی نیست»، اظهار کرد: «هدف سپاه از ورود به پروژه‌های اقتصادی، حرکت در راستای وظیفه ذاتی سپاه یعنی دفاع از انقلاب اسلامی است.»پیش از این، حسن روحانی در سخنرانی در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسوولان سپاه در شهریورماه، از سپاه خواسته بود که تنها پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد برعهده بگیرد. او گفته بود: «می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد، برعهده بگیرد.»قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به‌عنوان بازوی اقتصادی سپاه، مهم‌ترین بخش در اجرای پروژه‌هایی است که سپاه بر عهده می‌گیرد. پایگاه اطلاع‌رسانی ‌این قرارگاه اعلام کرده که خاتم‌الانبیا با بهره‌گیری از ده‌ها گروه اجرایی و شرکت‌های تابعه، تاکنون تعداد یک‌هزار‌و‌۸۳۶ پروژه در رشته‌های تخصصی نظیر سد و بند، شبکه آبیاری و زهکشی، ابنیه مسکونی و اداری، راه و ابنیه، تونل و سازه‌های زیرزمینی، بندر و سازه‌های دریایی، تاسیسات نفت-گاز و پتروشیمی، مخازن و تصفیه‌خانه، سازه‌های فلزی، حمل‌ونقل، خطوط انتقال (نفت، گاز، آب و فاضلاب)، سازه‌ها و شناورها، معدن و کشاورزی را به اتمام رسانده و تعداد ۲۸۸ پروژه دیگر را هم در دست اجرا دارد. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، در حال حاضر بزرگ‌ترین پیمان‌کار در ایران محسوب می‌شود که پروژه‌های بزرگ دولتی را نیز انجام می‌دهد. این قرارگاه پس از پایان جنگ ایران و عراق، به دستور مقام‌معظم‌رهبری تشکیل شد. قرارگاه خاتم‌الانبیاء تحت تحریم‌های شدید بین‌المللی قرار دارد. نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه نشست با بیان اینکه «هرگاه دولت به کمک نیاز داشته باشد، سپاه کوتاهی نمی‌کند»، افزود: «تعامل با دولت همواره در چارچوب تدابیری بوده است که ما در این دوره نیز این تعامل را در این چارچوب‌ها ادامه داده‌ایم.»
دیپلمات‌ها نگذارند خدشه‌ای به خطوط قرمز وارد شود
او همچنین در این نشست گفته: «انقلاب ایران در مقایسه با انقلاب‌های فرانسه و شوروی، تاثیرگذاری بیشتری در عرصه جهانی داشته است. امروز که ۳۵سال از انقلاب ایران می‌گذرد، شاهد گستره نفوذ این انقلاب در عمق منطقه و سطح بین‌الملل هستیم.»سعیدی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: «امروز انقلاب اسلامی پس از گذران نزدیک به چهاردهه از عمر خود با دستاوردهای علمی و فناوری که در ابعاد مختلف داشته است دنیا را خیره کرده است، چراکه آنها انتظار نداشتند که تنها در مدت بیش از سه‌دهه یک انقلاب بتواند به این اندازه در عرصه‌های علمی و فناوری، هوا و فضا و همچنین بنیه دفاعی به‌رغم تحریم‌های موجود به چنین پیشرفت و جایگاهی دست پیدا کند.»نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تبلیغات مختلف غرب برای تضعیف روحیه استکبارستیزی در منطقه، گفت: «ممکن است گاهی اوقات دشمن با دنبال‌کردن اهدافی خاص در منطقه تبلیغاتی به راه بیندازد و بخواهد که روحیه استکبارستیزی منطقه را کاهش دهد ولی در این شرایط قطعا نگرش مسوولان نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گاه عدول از مواضع اصولی که امام خمینی(ره) و مقام‌معظم‌رهبری تعیین کرده‌اند نخواهد بود.»
سعیدی با بیان اینکه «در حال حاضر عرصه تقابل با دشمن عرصه متفاوتی است»، افزود: «گاهی مصلحت ایجاب می‌کند که تقابل با دشمن به شکل مذاکره و دیپلماسی پیش برود. در این صورت دیپلماسی و قواعد آن وارد کار می‌شود. در اینجا یک هوشیاری لازم است که دیپلمات‌ها تلاش داشته باشند که در ضمن حفظ اصول، کوچک‌ترین خدشه‌ای به خطوط قرمز ما وارد نشود.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com