هراس«سرخابی»؛ باخت تماشاچی
جلال طلابی . سرمربی تیم ملی در جام‌جهانی ۹۸
مصاف‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس در سه بازی اخیر به قدری بی‌مزه و کم‌هیجان بوده که کمتر فردی حاضر می‌شود، از این بازی‌ها یادی کند. دوتیم محتاط و می‌توان گفت ترسو که هیچ‌کدام، جرات حمله‌کردن ندارد و مساوی‌گرفتن در این بازی را برای خود برد می‌دانند. مدیران و مربیانی که می‌دانند در صورت باخت ممکن است به کار آنها ایرادی گرفته شود و از سوی تماشاگران تیمشان تحت فشار قرار گیرد، سعی می‌کنند در این بازی بدون ریسک بازی کنند. برای این دو تیم، «نباختن» در این بازی فراتر از قهرمانی و هر مساله دیگر است. هرچند این بازی یک داربی مانند سایر داربی‌های دیگر است که در سرتاسر جهان برگزار می‌شود و حساسیت‌های خاص خودش را دارد، اما برعکس سایر داربی‌های سطح اول فوتبال جهان هیچ‌وقت کیفیت مناسب را نداشته. استرس ایجادشده بیش از اندازه از سوی رسانه‌ها و هواداران باعث شده تا بازیکنی که وارد میدان می‌شود، نتواند حتی ۴۰درصد از توانایی واقعی خود را به نمایش بگذارد. بعد از هر بازی بی‌مزه این دو تیم در مقابل هم، تماشاگران، رسانه‌ها و مسوولان از کیفیت بد بازی می‌گویند و از لازمه کم‌شدن این حساسیت‌ها برای بازی‌های بعدی صحبت می‌کنند، اما در نهایت، بازهم در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد و ما شاهد یک بازی بی‌کیفیت دیگر خواهیم بود.
در بازی پیش‌رو هم به نظرم دوتیم به تساوی رضایت خواهند داد، هرچند پرسپولیس نیاز مبرمی به سه امتیاز این بازی دارد، اما علی دایی به‌خوبی می‌داند، باخت در این بازی ممکن است برای تیمش مشکلات زیادی از نظر روحی و حاشیه‌ای ایجاد کند، به‌همین دلیل سعی می‌کند، حداقل بازنده این بازی نباشد.
از سوی دیگر امیر قلعه‌نویی هم که تیمش با اختلاف مناسبی در صدر جدول قرار دارد، با یک تساوی هم جایگاه خود را حفظ می‌کند و با توجه به بازی‌های آسانی که پیش‌رو دارد می‌تواند به قهرمانی تیمش بسیار امیدوار باشد.
با توجه به اینکه این فصل تعداد تماشگر بسیار کم بوده به‌نظر می‌رسد، از این بازی هم استقبال خوبی صورت نخواهد گرفت. شاید سکوهای خالی ورزشگاه آزادی شوک خوبی برای این دوتیم باشد که بدانند بازی‌های بی‌کیفیت دوتیم دیگر طرفدار ندارد و تماشگر برای فوتبال زیبا و حتی معمولی وقت و هزینه، می‌کند.
اگر بخواهیم از نظر فنی به این بازی نگاه کنیم، باید بگویم پرسپولیس سرشار از انگیزه و جوانی است، که به‌طور قطع اگر تاکتیک‌های علی دایی اجازه دهد و آنها را محتاط نکند، بسیار پرشور بازی خواهند کرد و از طرفی دیگر استقلال با توجه به بازیکنان باتجربه که در این بازی در اختیار دارد، می‌تواند از کمترین فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرد، مطمئن باشید که می‌تواند زهر خود را بریزد.
اگر این بازی در ۲۰ دقیقه اول گلی به همراه داشته باشد، می‌توان انتظار بازی زیبایی را داشت، اما اگر از دقیقه ۲۰ بازی گذشت و بازی گلی نداشته باشد، باید منتظر حادثه‌ای بود تا شاید گلی زده شود که آن هم با توجه به ۳ بازی قبلی، بعید است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com