انفجار دیروز در شهرک سینمایی دفاع مقدس
«معراجی‌ها» ۵ قربانی گرفت
گروه حوادث- آخرین پروژه سینمایی مسعود ده نمکی قبل از اکران در جشنواره فیلم فجر خبر ساز شد. این بار حادثه ای تلخ و مرگبار در صحنه فیلمبرداری معراجی ها این فیلم را خبرساز کرد.
به گزارش خبرنگار قانون، صبح روز چهارشنبه عوامل فیلم معراجی ‌ها خود را برای فیلمبرداری آماده می کردند که صدای انفجار مهیبی سکوت شهرک سینمایی دفاع مقدس را شکست. خودروی سمند منفجر شده بود و در میان شعله های آتش می سوخت.
بلافاصله آتش نشانان خود را به محل انفجار رساندند اما به دلیل تاخیر مربوط به هماهنگی‌های ورود در همان ابتدا مرگ پنج نفر از عوامل تولید فیلم و مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس در این انفجار تایید شد.
سیدجواد هاشمی یکی از بازیگران فیلم – سریال “معراجی ها” در حالی که از وضعیت روحی مناسبی برخوردار نبود، گفت: این اولین بار بود که بعد از ۳۰ سال فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون و به خصوص در حوزه دفاع مقدس با چنین صحنه‌ای مواجه شدم.
وی با تاکید این مطلب که ۵ نفر از عوامل پشت‌صحنه “معراجی‌ها” بر اثر انفجار کشته شده‌اند، توضیح داد: TNTمورد نظر برای انفجار در یکی از صحنه‌های این فیلم – سریال در کنار خودروی سمند جواد شریفی قرار داشت که ناگهان TNT منفجر شد که باعث انفجار خودرو سمند هم شد.هاشمی ادامه داد: جواد شریفی و چهار نفر دیگر از عوامل پشت صحنه کنار خودرو ایستاده بودند و در حال آماده کردن صحنه برای آغاز فیلمبرداری بودند که ماشین منفجر شد.وی در حالی که بغض گلویش را گرفته بود، گفت: من اجساد هر ۵ نفری را که کشته شدند، دیدم و این مسئله برای من خیلی ناگوار بود. جواد شریفی یکی از بهترین مدیران جلوه‌های ویژه بود که هیچ گاه بی احتیاطی نمی کرد.هاشمی در پایان گفت: ۳ نفر از دیگر عوامل “معراجی ها” نیز زخمی شده اند که به بیمارستان منتقل شدند.
علی اکبر رنجبر، مدیرعامل شهرک دفاع مقدس، جواد شریفی مدیر جلوه‌های ویژه، رضا فرجی جانشین تولید فیلم، مهدی مرادی، دستیار جلوه‌های ویژه و یکی از کارگران حاضر در صحنه کشته شدند.
پس از این حادثه گروه تفحص برای پاکسازی منطقه در شهرک دفاع مقدس حاضر شدند. حمید شهیری طراح صحنه و لباس این فیلم نیز به دلیل چندین پارگی و چند ترکش در بدنش به اتاق عمل انتقال یافت.پزشکان حال وی را رضایت بخش اعلام کردند.
یک مقام آگاه نیز در این رابطه گفت: پرونده کشته شدن پنج نفر از عوامل فیلم سینمایی معراجی‌ها ، در دادسرای کهریزک رسیدگی می‌شود.
عباس شوقی ، عضو هیأت مدیره انجمن جلوه‌های ویژه خانه سینما گفت: مواد منفجره جنگی بوده و دست ما به هیچ جایی بند نیست چون اجازه نمی‌دهند موادی را که مخصوص استفاده در فیلم است، وارد کنیم و به همین دلیل مجبوریم از مواد جنگی استفاده کنیم.وی اضافه کرد: این مواد در حین حمل منفجر شده و سر صحنه فیلمبرداری نبوده است.شوقی با اشاره به اینکه در حدود ۶۰۰ فیلم و تجربه حضور در چنین صحنه‌هایی را دارد، گفت: همه چیز بازی سیاسی شده و با وجود اعتراض‌هایی که ما همواره در این باره داشتیم هیچ اتفاقی نیفتاده است و به دلیل اینکه مجبور به استفاده از مواد منفجره جنگی بودیم، شاهد کشته شدن پنج نفر از عوامل فیلم «معراجی‌ها» هستیم.به گفته‌ وی؛ این اتفاق در شهرک سینمایی دفاع مقدس و در حالی که فیلمبرداری فیلم «معراجی‌ها» به روزهای پایانی خود رسیده، رخ داده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com