افشین ندیمی و مهرداد صبوری، دو عضو “کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری”، روز چهارشنبه چهارم دی‌ماه پس از ۵۰ روز بازداشت در اداره اطلاعات کامیاران و سنندج، به ترتیب به شش سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

افشین ندیمی و مهرداد صبوری – نفرات نخست از سمت چپ

به‌گزارش تارنمای “کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری”، دادگاه افشین ندیمی و مهرداد صبوری در سنندج و در غیاب وکلای مدافع آن‌ها برگزار شده است.

این دو فعال کارگری به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در کمیته هماهنگی” مجرم شناخته شده و روانه زندان مرکزی شهر سنندج شدند.

طبق حکم دادگاه، افشین ندیمی به جرم عضویت در کمیته هماهنگی به پنج سال، و تبلیغ علیه نظام به یک سال، و در مجموع به شش سال حبس تعزیری محکوم؛ و مهرداد صبوری به جرم عضویت در کمیته هماهنگی به چهار ماه، و تبلیغ علیه نظام به چهار ماه دیگر، و در مجموع به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

افشین ندیمی و مهرداد صبوری مدتی در اقلیم کُردستان عراق مشغول کار بودند و ۱۹ آبان‌ماه سال جاری، به‌هنگام بازگشت به ایران، در منطقه‌ مرزی بانه دستگیر شدند و چندین روز از آن‌ها خبری نبود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com