آلودگی تهران

وضعیت هوای تهران بحرانی است و شواهد موجود نشان می‌دهد که قرار است ظرف روزهای آینده هم بحرانی باقی بماند. مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون همچنان در شرایط هشدار است.دکتر محمد هادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های منوکسیدکربن، دی‌اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نسبت به روزگذشته در همین ساعات افزوده شده و از میزان غلظت آلاینده‌های اوزون و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کاسته شده است.

 

وی افزود: بدین ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با ۱۵۵ PSI همچنان فراتر از حد مجاز و در شرایط هشدار است.

حیدرزاده با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آسمان صاف در پاره‌ای نقاط غبارآلود، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط هشدار باقی بماند.

وی از کلیه کودکان، سالمندان و کلیه بیماران قلبی و ریوی خواست به طور جدی از تردد در هوای آلوده خودداری کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران به آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، پارک رازی در منطقه ۱۱ با ۱۷۸ PSI، شهرداری منطقه ۱۵ با ۱۶۷، پارک سلامت در منطقه ۱۷ و پارک قائم در منطقه ۱۸ با ۱۶۳، تهرانسر در منطقه ۲۱ با ۱۶۰، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ با ۱۵۸، فرمانداری شهر ری در منطقه ۲۰ با ۱۵۴، شهرک چشمه در منطقه ۲۲ با ۱۵۳، سوهانک در منطقه ۴ با ۱۵۱، شادآباد در منطقه ۱۸ با ۱۴۷، دانشگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ با ۱۴۳ و پیروزی در منطقه ۱۳ با ۱۳۶ PSI به ترتیب آلوده‌ترین مناطق تهران هستند.

سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور اخطاریه‌ ویژه‌ای نسبت به تداوم پایداری جوی تا اوایل هفته آینده هشدار داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، کاهش چگالی آلاینده‌های جوی تا اوایل هفته آتی را نشان نمی‌دهد. از این رو هوای غبارآلود و نامطلوب همچنان در شهرهای مختلف کشور تداوم خواهد داشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com