شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر ایران در دوره پهلوی دوم بود که با خروج محمدرضا پهلوی از ایران به نخست وزیری، انتخاب شد.
خروج محمدرضا پهلوی از ایران و وفادار ماندن ارتش شاهنشاهی ایران به او و پشتیبانی نکردن آن ها از شاپور بختیار به عنوان نخست وزیر ایران، ایران را از اصلاحات اشتباهاتی که در انقلاب سپید بود به سوی انقلاب فراماسونری اسلامی برای نفوذ اسلامگراها به سیاست ایران برای تشکیل حکومت اسلامی در ایران، برد.
شاپور بختیار نه به دنبال برگرداندن سلطنت موروثی پهلوی دوم به ایران بود و نه به دنبال همکاری با سید روح الله خمینی بلکه ایرانی با سیاست جدا از دین در دستور کارش بود و می خواست این مهم را در جایگاه نخست وزیری با سید روح الله خمینی، به بحث بگذارد که او به عنوان یک دانش آموخته دینی می تواند فقط در امور دینی، فعالیت کند نه در امور سیاسی که این مهم با دو خیانت سید جلال الدین تهرانی در انحلال شورای سلطنت به نفع شورای انقلاب در فرانسه به رهبری سید روح الله خمینی و کودتای آمریکایی در ارتش شاهنشاهی ایران و اعلام بی طرفی فرماندهان آن مانند قره باغی و فردوست، از بین رفت.
ایمیل:
alimazaheri847@gmail.com
کتابخانه ایران:
http://ketabkhaneiran7000.blogfa.com

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.