زندانی سیاسی سکینه پروانه، پیش از این در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی از تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ به مدت ۳ روز اقدام به اعتصاب غذا نموده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ زندانی سیاسی سکینه پروانه‌ در سالگرد بازداشتش از زندان وکیل‌آباد مشهد به زندان اوین منتقل شد. علت این انتقال مشخص نیست. وی پیش از این در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی از تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ به مدت ۳ روز اقدام به اعتصاب غذا نموده بود. وی ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ پس از احضار توسط اطلاعات سپاه پاسداران مشهد بازداشت و همان روز به بند ۵ زندان مشهد منتقل شده بود.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای او و صدای همه زندانیان باشیم

پیش از این، زندانی سیاسی سکینه پروانه توسط قاضی منصوری از شعبه ۵ دادگاه انقلاب مشهد، به اتهام «توهین به خامنه ای»، «تبلیغ علیه نظام» و «ارتباط و همکاری با رسانه های خارج از کشور» به ۷.۵سال زندان محکوم شده بود. این محاکمه بدون حضور وکیل انتخابی از طرف وی صورت گرفت.

بلاتکلیفی سکینه پروانه در زندان زنان مشهدبه گفته قاضی پرونده، ۲.۵سال مانده از پرونده قبلی نیز به حکم او اضافه می شود.

خانم پروانه در سال ۹۹ نیز، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «عضویت در گروه های معاند نظام با هدف بر هم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت از عضویت در دستجات سیاسی محکوم شده بود.

همچنین خانم سکینه پروانه در مهرماه ۱۴۰۱، به دلیل…..https://iranhrs.org/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)