دانش ضروری برای شهروندان بازداشت شده؛ بخش چهارم – قوانین چهارگانه پروسه بازداشت موقت

هر شهروند، هنگامی که در برابر دستگیری و بازداشت توسط مأمورینی که در خدمت دیکتاتوری هستند، قرار می‌گیرد باید بداند چگونه عمل کرده و از چه قوانین و تجاربی پیروی کند.

در بخش‌های پیشین به اقدامات ضروری پیش از بازداشت، چگونگی واکنش در دوران بازداشت و پروسه بازجویی و قبل از صدور حکم پرداختیم. در این بخش تجاربی برای دوره بازداشت موقت آورده شده است.

بخش چهارم – تجاربی برای دوره بازداشت موقت

دانش ضروری برای شهروندان هنگام بازداشت
دانش ضروری برای شهروندان هنگام بازداشت

در دوره بازداشـت موقت و احتمالا سلول انفرادی، بکارگیری رهنمودهای زیر میتواند در سپری کردن موفقیت آمیز این پروسه موثر باشد:

۱. داشتن برنامه در سلول انفرادی:

ممکن است مدتی شما را در انفرادی بیندازند. برای خودتان برنامه داشته باشید و به حرفهایی که میخواهید بعدا بزنید فکر کنید. ورزش کنید. ترانه و شعر بخوانید تا روحیه شما بالا بماند.

۲.عدم اعتماد مطلق به افراد ناشناس:

هنگامی که در بازداشـت هستید و دوران بازجویی خودتان را می گذرانید، به دلیل اینکه شناختی از افراد ندارید به هیچکس در انفرادی اعتماد نکنید و راجع به کارها و فعالیتهای خودتان هیچ صحبتی نکنید تا به شناخت روشنی از افراد برسید.

۳.رد مصاحبه تلویزیونی تحت هر شرایطی:

تحت هیچ شرایطی و با هیچ وعده و وعیدی از جانب بازجو و نمایندگان دستگاه اطلاعات، مصاحبه تلویزیونی را نپذیرید. هر مصاحبه تلویزیونی از جانب شما، تأییدی بر اتهاماتی است که به شما زده‌اند.

۴.عدم پذیرش توصیه همکاری از جانب هر فردی:

ممکن است بازجویان، برای ترغیب شما به اقرار و پذیرفتن اتهامات، دوستان و یا نفراتی را در سلول شما بیندازند که به شما توصیه کنند برای سبک کردن پرونده تان هر آنچه را که بازجو میخواهد، به……https://iranhrs.org/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)