علم ‌الهدی بعداز انتخاب شدن رئیسی به ریاست جمهوری، به تازگی اقتصاددان هم شده است. او در آخرین نماز جمعه سال چنین گفت: «به‎ جرأت می‌‎توان دولت را در زمینه تولید بدون نفت موفق دانست. تولید بدون نفت یک مسئله، تولید به همراه درآمدهای نفتی یک مسئله، اینها باهم تفاوت دارند. البته میزان استخراج، تولید و فروش نفت خودش یک مسئله متفاوت است. بیش از هفت‌هزار بنگاه، مؤسسه اقتصادی و کارخانه راکد به عرصه عمل بازگشته‌اند.

علم‌ الهدی ادامه داد: نرخ بیکاری از ۱۰ به ۸درصد و در استان‎ خراسان رضوی به ۶درصد رسیده است. رهبر معظم انقلاب آن روز که بر مهار تورم تأکید کردند، تورم نقطه به نقطه در کشور حدود ۵۹.۸درصد بود. امسال آمار به ۳۵.۸درصد رسید و از این نظر نیز می‌توان دولت را سربلند دانست. البته این مهار تورم مورد رضایت مردم نیست زیرا ملت فقط انتظار دارد قیمت‎‌ها کاهش پیدا کند یا حداقل افزایش پیدا نکند».

این بوفالوی ولایت که از درآمدهای آستان قدس رضوی چنین فربه شده است. ببینید که چگونه برای رئیسی مایه می‌گذارد و او را حلوا حلوا می‌کند. دوقورت و نیمش هم باقی‌ست که چرا مردم به‌دنبال کاهش قیمت‌ها هستند. در نظام الهی موجود کسی برای رئیسی تره خرد نمی‌کند که علم‌ الهدی این‌طوری او را حلوا حلوا می‌کند. اما ببینیم که مجلسی‌ها یا همان خودی‌ها راجع به این وضعیت چه می‌گویند.

واقعیت از زبان مجلسی‌ها

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس می‌گوید: «روندی که وجود دارد با شعاری که داده شد هم‌خوانی ندارد. دولت وعده حل مسکن و اشتغال و توجه به معیشت مردم و مبارزه با رانت و مفاسد اقتصادی را داد. مردم اما با نگاهی به سفره‌های کوچک‌ شده، وضعیت اشتغال، مسکن، می‌بینند دولت به وعده‌های خود عمل نکرده است. طبیعی می‌باشد که مردم از این عمل‌کرد ناراضی باشند.

پزشکیان می‌گوید: تیمی که نه علم دارد، نه تخصص و نه تجربه، تصمیم درست هم بگیریم، آن را اجرا نمی‌کند. قانون برنامه‌هایی که می‌نویسیم، دولت به آن برنامه‌ها اصلا توجه ندارد. وی گفت: دولت مدعی است ۲۰درصد برنامه پنج‌‌ساله توسعه ششم را در انتهای دوره اجرا کرده است. اگر دولت کاری به کار برنامه توسعه‌ای نداشته باشد و آن را رها کند، دست‌‌کم ۲۵درصد برنامه اجرائی می‌شود».(تازه این نماینده مجلس فراموش کرده، فساد ۸۰میلیون دلاری لاستیک را نام ببرد، چای دبش که جای خود دارد).

حال علم ‌الهدی را بنگرید که چگونه این دولت چپاول‌گر را که سرآمد همه دزدان غارتگر شده‌اند تملق‌گویی می‌کند. پزشکیان در ادامه می‌گوید که «باید افراد بر اساس لیاقت و شایستگی خود در مسئولیت‌ها گمارده شوند. اما متأسفانه اول افراد را انتخاب می‌کنیم، بعد می‌گوییم براساس توانمندی این افراد برنامه‌های کشور را….

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)