حسین دهباشی کلیپ نو سفر به مناسبت یکصدمین روز تشکیل دولت دکتر حسن روحانی و جهت نمایش در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی ساخته‌ است. او در توضیح این کلیپ در صفحه یوتیوب خود نوشته است: «تکّه‌های انتخاب‌شده از سخنان دکتر حسن روحانی، پیشتر در مراسم تنفیذ حکم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حضور آیت‌الله خامنه‌ای ( رهبر جمهور اسلامی) و دیگر مقامات عالیرتبه کشوری و لشگری نظام و در حسینیه امام خمینی تهران بوده و قطعه‌های صوتی، تکه‌هایی از سخنان برخی از رجال تاریخ ایران معاصر نظیر امام خمینی، دکتر محمد مصدق، آیت الله بهشتی و نیز برخی از اطلاعیه‌های تاریخی رادیوتهران نظیر خبر پیروزی انقلاب و خبر بازپس‌گیری شهر خرمشهر می‌باشد.

برای ادای احترام و بزرگداشت موقعیت محوری اقوام مختلف ایرانی، ضمن اظهار تاسف از اینکه برای به کارگیری کلیه زبان‌ها و لهجه‌هایِ رایج در کشور امکانی وجود نداشته، بخش‌هایی از کلیپ به بلوچی، کُردی، تُرکی و عربی تهیه شده است.

این کلیپ احتمالا نخستین قطعه آهنگین و همسرایی در ایران است که در مورد سخنرانی رسمی یک روحانی شناخته شده شیعه و مقام بلندپایه سیاسی کشور ساخته می‌شود.»

از سوی دیگر تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این کلیپ را کپی کلیپ Yes We Can می‌دانند که در سال ۲۰۰۸ در حمایت از باراک اوباما ساخته شده بود. این کلیپ را می‌توانید اینجا ببنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com