زندانی سیاسی سابق پویا قبادی ۳۰ ساله پیشتر در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از ۴ماه بازجویی و شکنجه به بند عمومی زندان اوین منتقل شده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۱۱ اسفند‌ماه ۱۴۰۲ زندانی سیاسی سابق پویا قبادی بیستونی که پیش از این  توسط ماموران اطلاعات دستگیر شده بود  به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی هم‌اکنون تحت بازجویی و شکنجه می‌باشد. مقامات اطلاعاتی علت یا مدرکی برای بازداشت و چگونگی دستگیری این زندانی سیاسی سابق ارائه نکرده‌اند.

زندانی سیاسی سابق پویا قبادی ۳۰ ساله پیشتر در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از ۴ماه بازجویی و شکنجه به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. وی در‌ آبان‌ماه ۱۳۹۸ از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای او و صدای همه زندانیان باشیم

محاکمه توسط قاضی مقیسه‌ای

بازداشت و انتقال زندانی سیاسی سابق پویا قبادی به بند ۲۰۹ اوین
بازداشت و انتقال زندانی سیاسی سابق پویا قبادی به بند ۲۰۹ اوین

محاکمه وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه‌ای برگزار شد. وی بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، توهین به خامنه‌ای و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ سال حبس تعزیری که ۵ سال آن قابل اجرا است محکوم شد.

زندانی سیاسی سابق پویا قبادی در همین شعبه به اتهام تخریب اموال عمومی و هواداری از سازمان مجاهدین خلق محاکمه شد. وکیل وی به دلیل نقص پرونده درخواست رسیدگی مجدد کرد. نهایتا پویا قبادی در اسفند ماه ۱۴۰۱ آزاد و به شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان تبعید شد.

زندانی سیاسی  سابق پویا قبادی، متولد……

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)