زندانیان سیاسی در ششمین هفته در زندان های ایران با اعتصاب غذا به اعدام های گسترده اعتراض می کنند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲، اعتصاب غذای زندانیان در ششمین هفته اعتصاب سه شنبه های ضد اعدام ادامه دارد.

جمعی از زندانیان با ارسال پیامی اعلام کردند که روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲، ششمین هفته اعتصاب غذای سه‌شنبه های ضد اعدام، در زندان‌های اوین (بند ۴ و بند زنان)، زندان وکیل آباد مشهد، قزلحصار، خرم آباد، کرج و …، انجام خواهد شد.

زندانیان گفتند رژیمی که در نمایش انتخابات شکست خورده، در انتقام موج جدید اعدام ها را از سر می گیرد. از همین رو این اعتصاب غذا فراخوانی برای جلوگیری از این اعدام هاست. از زندانیان سراسر کشور دعوت می شود که به این اعتصاب غذا بپیوندند و رسانه های مستقل به حمایت از این اعتصابات برخیزند.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای همه زندانیان باشیم

 

لازم به ذکر است در زندان قزلحصار و سایر زندان‌ها هزاران زندانی در انتظار اجرای حکم هستند و نزدیک به ۵۰ زندانی سیاسی به نام های خسرو بشارت ،کامران شیخه، انور خضری، مجاهد کورکوری،رضا رسایی ،منصور دهمرده، فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان، محمدجواد وفایی ثانی، عباس دریس در معرض خطر اعدام قرار دارند. چند روز پیش چهار زندانی بلوچ عیدو شه‌بخش، عبدالغنی شه‌بخش، عبدالرحیم قنبرزهی گرگیج و سلیمان شه‌بخش نیز در زندان قزلحصار به اعدام محکوم شدند. علاوه بر این دستگاه قضایی ولایت فقیه در حال صدور حکم اعدام بر علیه زندانیان سیاسی است. می توان به صدور حکم اعدام بر علیه شهاب نادعلی در زندان اوین، ماموستا محمد خضرنژاد در زندان بوکان اشاره کرد.

از سه شنبه هفته پیش،……https://iranhrs.org/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)