به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز جمعه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲، در آستانه سفر ندا النشیف، جمعی از زندانیان زندان قزلحصار با امضاء جمعی از زندانیان اعتصابی سه‌شنبه‌های سیاه زندان قزلحصار خطاب به او نوشتند: «هرگونه گزارش یا نتیجه‌گیری در موضوع اعدام زندانیان در ایران توسط شما و دیگر مقامات و نهادهای سازمان ملل متحد، بدون بازدید از زندان قزلحصار و گفتگوی آزاد و بدون محدودیت با شاهدان زنده نقض حقوق بنیادین بشر در این زندان، نزد افکار عمومی جامعه بین‌المللی معتبر نخواهد بود».

زندانیان سیاسی زندان قزلحصار در پیام خود به اعدام های گسترده در زندان های ایران اشاره کرده و اعلام کردند که هر سه شنبه در اعتراض به این امر دست به اعتصاب غذا خواهند زد. آنها از خانم ندا النشیف خواستند: «در این سفر به این زندان آمده و مشاهدات ما و دیگر زندانیان از جزئیات نقض حقوق همبندی‌های اعدام شده‌ ما در ماه‌ها و سال‌های اخیر را از نزدیک بشنوید».

متن کامل پیام جمعی از زندانیان اعتصابی سه‌شنبه‌های سیاه زندان قزلحصار به شرح زیر است:

«سرکار خانم ندا النشیف
معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل
با سلام

از پس دیوارهای بلند زندان قزلحصار، مطلع شدیم که جنابعالی برای بررسی مسائل مربوط به حقوق بشر از جمله اعدام زندانیان، سفری دو روزه به تهران خواهید داشت. لازم دانستیم که به اطلاع برسانیم، در بسیاری از زندان‌های ایران همچون زندان ارومیه، زندان مرکزی زاهدان، زندان شیبان اهواز، زندان عادل‌آباد شیراز و ده‌ها زندان دیگر کشور ما هر هفته شماری از شهروندان زندانی با اتهامات سیاسی و عقیدتی و اتهامات غیر سیاسی، بدون برخورداری از حق دادرسی منصفانه به دار آویخته می‌شوند.

سرکار خانم النشیف
خوب است که اطلاع داشته باشید، ما زندانیان سیاسی زندان قزلحصار در اعتراض به این روند غیرانسانی، اعدام همبندی‌ها و نقض “حق زندگی” هموطنان زندانی‌مان، از سه‌شنبه هفته گذشته تا زمان توقف این روند ضدحقوق‌بشری، هر سه‌شنبه دست به اعتصاب  غذا خواهیم زد. چون سه‌شنبه‌های سیاه یا روز اعدام همبندی‌های ماست، یا آخرین روز زندگی آنها در کنج سلول‌های انفرادی است و یا روزی‌ است که پیکرهای بی‌جانشان را از زندان خارج کرده و گاه حتی همان پیکر بی‌جان را هم تحویل خانواده‌ها نمی‌دهند.

در آخر با توجه به اینکه زندان قزلحصار مرکز اصلی نگهداری زندانیان زیر حکم اعدام و محل اجرای این حکم غیرانسانی در تهران است؛ از جنابعالی دعوت می‌کنیم در این سفر به این زندان آمده و مشاهدات ما و دیگر زندانیان از جزئیات نقض حقوق همبندی‌های اعدام شده‌ ما در ماه‌ها و سال‌های اخیر را از نزدیک بشنوید.

سرکار خانم النشیف
روشن است که هرگونه گزارش یا نتیجه‌گیری در موضوع اعدام زندانیان در ایران توسط شما و دیگر مقامات و نهادهای سازمان ملل متحد، بدون بازدید از زندان قزلحصار و گفتگوی آزاد و بدون محدودیت با شاهدان زنده نقض حقوق بنیادین بشر در این زندان، نزد افکار عمومی جامعه بین‌المللی معتبر نخواهد بود.

با احترام
جمعی از زندانیان اعتصابی سه‌شنبه‌های سیاه زندان قزلحصار
۱۳ بهمن ۱۴۰۲»

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)