قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی

برخی از مردم زندگی با برکتی دارند. هم به خودشان منفعت رسانده‌اند و هم به جامعه. از این بین بعضی زندگی پربرکت‌تری دارند. این خواص حتی بعد از مرگشان هم سرچشمه جوشان خیر به جامعه هستند. 

درست در مقابل اینها، گروهی از مردم هستند که حتی پس از مرگ هم سایه‌ی نحس‌شان از روی سر مردم برداشته نمی‌شود. 

حاج قاسم سلیمانی سردار دلهای اهریمنان یکی از اینهاست.

او که تجربه مقابله خشن با اعتراضات مردم ایران را در کارنامه داشت، بنا به فرمان رهبر ایران برای دفاع از حکومت بشار اسد به سوریه رفت و یکی از بانیان حمام خون آنجا بود. بنا به اعتراف صریح محمود چهارباغی یکی از فرماندهان سپاه قدس در گفتگو با شبکه چهارم صداوسیمای ملی ایران، ماموریت قاسم سلیمانی دفاع از بشار اسد در برابر مردم ناراضی سوریه بود و در آن زمان هنوز داعش وجود نداشت. 

سردار قاسم سلیمانی در هنگام مرگش نیز دست کم ۹ نفر دیگر را به همراه خود به کام مرگ کشاند. و چندی بعد در هنگام بدرقه پیکرش برای خاسپاری‌ دست کم ۵۶ نفر از مردم کرمان به علت ازدحام جمعیت و آنچه ادارهٔ ثبت احوال کرمان واکنش‌های حیوانی گزارش کرده بود کشته شدند.

چند روز بعد در عملیات انتقام خون او، نزدیک به ۱۸۰ مسافر بیگناه هواپیمای مسافربری اوکراین قربانی شدند. 

اینها گذشت و بعد از چند سال، در دی ماه سال ۱۴۰۲، در مراسم یادبود او بنا بر گزارش‌های رسمی تاکنون ۱۰۳ تن کشته و بالای دویست نفر زخمی شده‌اند.

خلاصه به نظر می‌رسد حاج قاسم سلیمانی، سردار دلها جز مرگ و نیستی ارمغانی نداشت و قرار هم نیست سایه‌ی نحسش را از سر مردم ایران و منطقه بردارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)