یک‌سالگی خیزش زن زندگی آزادی همزمان با ایام سالگرد سه حرکت مدنی در مکزیک فرصت مغتنمی بود برای آگاهی‌رسانی بیشتر درباره شرایط حقوق بشر، حقوق زنان و زندانیان سیاسی در داخل ایران. از این رو ما، جمعی از کنشگران ایرانی ساکن مکزیک در پیوند با تلاش‌های جامعه مدنی مکزیک در تجمع و راهپیمایی‌های برنامه‌ریزی شده در مکزیکوسیتی در روزهای ۲۸ سپتامبر، ۳۰ سپتامبر و ۲ اکتبر شرکت کردیم:

  •  ۲۸ سپتامبر: روز جهانی حق سقط جنین ایمن 
  • ۳۰ سپتامبر: دومین سالگرد برپایی «میدان زنانی که مبارزه می‌کنند» توسط خانواده‌های دادخواه
  • ۲ اکتبر: پنجاه و پنجمین سالگرد قتل عام تلاتلولکو (Masacre de Tlatelolco) در سال ۱۹۶۸

در این سه آکسیون در گفت‌وگو با کنشگران مکزیکی در رابطه با شرایط فعلی خیزش ژینا در ایران، مطالبی به‌صورت چاپی در اختیار آنها گرفت و به سوالات ایشان در مورد مسائل مرتبط پاسخ داده شد. همچنین به درخواست کنشگران و شهروندان مکزیکی، سایت‌ها و صفحات مجازی کنشگران حوزه زنان در ایران به ایشان معرفی شدند. ضمن همراهی با مطالبات دموکراسی و برابری خواهانه مردم ایران، کنشگران مکزیکی خواهان آزادی فعالین حقوق زنان و کودکان، روزنامه‌نگاران، معلمین و دانشجویان، هنرمندان، دادخواهان و سایر فعالین اجتماعی و سیاسی از زندان‌های جمهوری اسلامی شدند.

تصاویر انتخاب شده در این آلبوم عکس، گوشه‌ای از همراهی کنشگران جنبش‌های فمینیستی، دادخواهی و دانشجویی مکزیک با آزادی‌خواهی مردم ایران را به تصویر می‌کشند. به دلیل مسائل امنیتی و خطراتی که متوجه فعالین سیاسی در مکزیک است، برخی از کنشگران از دیده شدن چهره خود در تصاویر خودداری کردند. 

آنچه در ادامه مشاهده می کنید، نتیجه تلاش جمعی برای «زن، زندگی، آزادی»، با امید به استقرار دموکراسی، بهبود شرایط زندگی و حقوق بشر هموطنانمان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)